Odprta Kuhinja

Natakar svetuje: 6 znakov, da ste slab gost (in kako se izboljšati)

Odpri galerijo
A+   A-
Gost kaj hitro oceni, ali mu streže dober natakar. Hkrati pa natakar zelo hitro ugotovi, kakšnega gosta ima pred seboj.


Gostje imamo svoje mnenje o čisto vsem: o hrani in pijači, o kuharjih in tudi o natakarjih. Vas mogoče zanima, kaj pa si o gostih mislijo natakarji? Potem bo prebiranje knjige Tu kdo streže? dolgoletnega natakarja Petra Stojanovića, ki je letos izšla pri založbi Primus, prava izbira. Za tiskano Odprto kuhinjo smo z njim prijetno poklepetali, tukaj pa z vami delimo tisto, o čemer bi se moral zamisliti prav vsak od nas, preden vstopi v lokal ali restavracijo.

Petar Stojanović, avtor knjige Tu kdo streže? (Foto: Špela Ankele)
Petar Stojanović, avtor knjige Tu kdo streže? (Foto: Špela Ankele)

1. Pozdrav


»Že če ob prihodu v lokal pozdravite oziroma odzdravite natakarju, ko ta pride do vaše mize, poveste veliko o sebi,« pravi natakar Petar Stojanović in brž zatem omeni besedo, ki jo marsikdo natakarju nameni namesto pozdrava: »Kavo!« Saj se kar strinjamo, kajne: dober gost res ne pozdravi tako.

2. Sanjskemu gostu se ne mudi


Moj sanjski gost je sproščen. Tak, ki ima čas in se mu ne mudi, zato te tudi ne priganja. Dober gost je tudi tisti, ki je dovzeten za tvoje predloge. Najhuje je, ko pride kdo, ki reče, da ima samo deset minut časa in naj pohitim. Ali pa kdo, ki vpraša, ali imamo kaj dobrega, vendar niti približno ne ve, kaj bi rad naročil v tistem trenutku.

3. Naročanje


»Natakarji smo tu tudi za to, da gostu predstavimo jedilnik. Če se gostje preveč podrobno zapletejo v naročanje, če menjavajo eno sestavino z drugo, če gredo preveč v podrobnosti ali pa bi namesto zapisane priloge raje kaj drugega, potem se tudi v kuhinji vse zaplete in čas priprave jedi precej verjetno podaljša. Predlagam, da ste pri naročanju natančni ter da sledite jedilniku in tudi priporočilom natakarja,« svetuje sogovornik.

4. Otroci: kako se danes vedejo in napake staršev


To je odvisno od staršev. Načeloma so družine z otroki dobri gostje, so pa tudi takšni starši, ki otrokom v polnem lokalu pustijo prosto letati naokoli. Natakarji nismo varuške, poleg tega v gneči ne potrebujemo še dodatnih ovir. Zanimive, a ne nujno za natakarje prijetne, pa so situacije, ko starši svoje otroke, stare dve ali tri leta, sprašujejo, kaj bi radi jedli in pili, ter jim – namesto da bi naročili – prebirajo celoten jedilnik.

5. Nočna mora za natakarja


Tudi te sem opisal v enem od poglavij knjige. Slabi gostje so lahko stalni gostje, ki so imuni za predloge natakarjev in novosti. Slabi gostje so lahko tudi tisti, ki te za vsako malenkost sprehajajo naokoli – najprej naročijo kavo, nato te pošljejo po led za v kozarec z vodo, takoj zatem še po račun, saj bi radi takoj plačali. Predvsem pa so neugodni gostje tisti, ki se jim mudi in so neučakani, ali pa takšni, ki ti mahajo oziroma ti, še huje, tleskajo s prsti.

6. Plačilo


»Pri nas ni tako kot v Ameriki, kjer je napitnina del natakarjeve plače, čeprav je že dosti gostov vajenih, da ob dobri postrežbi dodajo nekaj napitnine. Manj kot polovica Slovencev pusti napitnino, to pa storijo predvsem takrat, ko znesek zaokrožijo navzgor. Vsekakor je lepo, da gost, ki je zadovoljen s hrano oziroma pijačo in postrežbo, da nekaj malega napitnine,« pravi Petar Stojanović in se spomni tega dogodka: »Kdor dela, mu gre tudi kaj po zlu in nekoč mi je pri strežbi nekaj spodletelo. Kozarec vina se je prevrnil in polil po lepi obleki ene od gostij. Poskušal sem rešiti, kar se je rešiti dalo, hitro prinesel krpo, se iskreno opravičil ... No, kljub vsemu mi je gospa ob odhodu pustila napitnino, kar se mi še danes zdi neverjetno lepo od nje.«
Priporočamo še: Če imate radi sardele, tega nikar ne zamudite

Naslovna fotografija: fizkes/Getty Images
Datum Objave: 16.9.2023 ob 08:09

Več iz te teme:

Naročite se na e-novice: