Triki za hujšanje pred poletjem

Poletje se približuje in z njim čas kopalk, a vseeno imamo dovolj možnosti, da tistih nekaj kilc preveč odpravimo še pravočasno. Hujšanje, torej. Kako?

Štetje kalorij ni smiselno, čeprav …

Ampak na začetku RES pomaga. Da razmislimo o vseh grižljajih čez dan, jih ovrednotimo, seštejemo in zgroženi ugotovimo, da je kalorij res preveč za naš način življenja. Osem ur sedenja, še urica ali dve v avtu do službe in nazaj, sedenje pri mizi za kosilo ali večerjo, sedenje pred televizorjem ali v koncertni dvorani … Sedenje, sedenje, sedenje, noge uporabljamo le za nekaj korakov do avta, stranišča, mize, dvigala. Za to prav veliko energije ne potrebujemo, kajne? Svoje podatke vpišite v katerega izmed številnih kalkulatorjev na spletu in dobite pravi odgovor. Za kakšno kilco manj na teden je treba odšteti 250 kalorij na dan.

Resnica o kockah ali žličkah sladkorja

Kremna rezina vsebuje 439 kalorij, francoski rogljiček z marmelado skoraj 100 kcal, krožnik testenin carbonara 500 kcal, sladoled v kornetu 200 kcal.

Kremnih rezin ne jemo vsak dan, hm, pri kavici pa smo ranljivi. Sladkana kava zjutraj, čez nekaj ur druga, popoldne še ena … Žlička sladkorja ima dobrih 11 kcal, vrečka 20 kcal (res uporabite le eno?). Sama kava vsebuje le 7,5 kcal, 0,5 dl mleka dodatnih 24. Koliko potem »tehta« vaša kavica? Koliko vse skodelice čez dan? Ne delajte si utvar glede rjavega sladkorja – razlike v kalorijah so zanemarljive.

Vroče! Pivo, prosim.

Premislite še enkrat. V steklenici piva (5 dl) je čez 200 kalorij. V enaki količini 100-odstotnega jabolčnega soka včasih celo več, voda z okusom se ponaša s povprečno 60 kalorijicami, navadna voda iz pipe jih ima okroglih 0. Kaj boste izbrali?

Žejo navadno hitro zamenjamo za lakoto. Preden posežete po slanih palčkah iz vrečke, popijte kozarec vode.

Hujšanje med praznovanji

Ah, kaj bi se slepili, vsak mesec v letu je priložnost za uživanje ob praznični hrani, če ni nič drugega, je na vrsti nogometna tekma in zabava pred televizorjem ali končno – vikend! Zdravo hujšanje za vse večne čase je le tisto, ko znamo v vsakem trenutku vklopiti razum, si privoščiti tudi praznične pregrehe, vendar v zdravi meri. Kaj, ko bi prej kot na hrano pomislili na družabni vidik praznikov? In le zakaj bi se morali neprestano vrteti v krogu stradanja in prenažiranja samo zato, da bi nekoč spet oblekli »tisto« obleko?

Zastonj hrana – navali, narod!

Ob obilno založeni mizi je težko ravnodušno poseči le po redkvici in listu solate. Še huje je, kadar ni vsa hrana hkrati na krožniku. Ko čakamo na čevapčiče, jemo kruh, pogosto preveč kruha, potem pa čevapčič tu, čevapčič tam, na koncu … Rešitev je preprosta: štetje kosov pomaga, prav tako izbiranje pretežno solat in zelenjave z žara ter od slaščic in mesa le najbolj slastnih kosov, ki so vredni pregrehe.

Ste gostitelj?

Pokušanje hrane med pripravo prišteva kalorije! Če ste gostitelj in se temu ne morete upreti, si na delovni pult postavite surovo zelenjavo v koščkih, da jo boste grizljali med kuhanjem. Pomaga.

Še to, ste vedeli, da pospravljanje hiše pred praznovanjem porablja kalorije? Pol ure sesanja, pomivanja tal ali pol ure s kosilnico po domači trati vam bo vzelo v povprečju od 85 do 100 kcal, kar se mi ne zdi slabo, skoraj za dva čevapa. Pri reševanju križank jih izgubite le pičlih 30. Povprečni odrasli, se razume.

Več obrokov na dan

Gledati v zaslon računalnika s kruljen­jem v želodcu meni ne uspeva. Vsaj na tri ure potrebujem obrok, navadno lahko malico iz sadja, zelenjave, koščka sira. Dodajam, da mora biti hrana čez dan zelo pestra in bogata z mikrohranili. Ta so pomembna pri mnogih presnovnih procesih, tvorbi energije in s tem porabi zaužitih kalorij. Če že več let neuspešno poskušate shujšati, je morda vzrok v pomanjkanju določenih mineralov, vitaminov. Posodica z narezanim korenčkom, šparglji, kumaro in surovim brokolijem se zato lepo poda tudi ob tipkovnico. Oreščki? Da, vendar zmerno. Pet lešnikov vsebuje 60 kcal.

Jesti z mislimi o hrani

Se je tudi vam že zgodilo, da ste pojedli krožnik nečesa, pa niste vedeli, kdaj in kaj ste sploh pojedli? Ste morda zraven listali reklame, brisali polit sok ter hranili enoletno malčico in petletnega izbričneža? Bi izpustili vsaj reklame?

Preproste zamenjave

Stereotipno zamenjamo beli kruh s polnozrnatim, kruh na splošno s prepečencem, ki vsebuje del slabo razgradljivega škroba in ga bolj ali manj le izločimo iz telesa.

Bele testenine zamenjamo s tistimi iz ržene, pirine, polnozrnate, ajdove moke, bolj zagreti naj poiščejo celo takšne z nič kalorijami.

Včasih je vir težav le mamljiv avtomat za prigrizke za drobne kovančke na poti do pisarne. Obstaja morda druga pot?

Če smo dlje pokonci, postanemo lačni

Pomanjkanje spanja vpliva na predel možganov, ki nadzoruje lakoto in sitost. Namesto da ob enajstih ponoči odprete hladilnik, si skuhajte metin čaj, v hudih primerih pomagata žlica medu in skodelica toplega mleka.

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed