Če hujšate, si lahko občutek lakote potešite s temi prigrizki

Ko ne zdržimo več. Hujšate? Mi tudi. Je tudi pri vas tako, da začnete dan naostreni in jeklene volje, nekje po peti pa biologija začne prevladovati in odločenost, da zvečer ne boste jedli, kopni?

Kdor nima možnosti, da se takoj zavleče v posteljo, pokrije čez glavo in pretvarja, da je zaspal, bo mogoče preizkusil katero od naših v praksi hudo pogosto uporabljenih idej za hitre tolažilne prigrizke: nekaj pojemo, ampak celodnevni trud ne gre v celoti v nič.

Lakota tipa »ne zdržim niti minute več«: solatni sendvič

Solata ledenka je zaveznica hujšajočih, prignanih do trenutka, ko bi najraje odtrgali vrata s hladilnika – pripravljena je namreč v minutki, za solato je tudi precej vrhunska, hrustljava in vedno z navdihom svežega in zdravega. Mi jo uporabljamo tako, da jo jemo namesto kruha. Ta lakota se ponavadi pojavi v čisto napačno načrtovanem dnevu, pogosto, ko smo ves večer v službi doma za računalnikom – in je skoraj najhujša, ker jo je težko nadzorovati.

V tem primeru se krasno obnesejo sendvički, pripravljeni takoj in sestavljeni iz zgolj dveh sestavin: iz glave ledenke odrežemo četrtino, jo razpremo, tako da dobimo dve enaki polovici, med kateri vstavimo kos pustega mesa. Bodimo odkriti: ponavadi so to piščančje prsi ali podobni izdelki, ki nam obljubljajo čim manj maščobe.

Podoben sendviček lahko sestavimo iz dveh krepkih kolesc kumare z nekaj zimske salame, ki ima tudi močnejši okus, skoraj najbolj pa nasiti napol prerezan večji paradižnik, ki nadomešča bombetko za hamburger. Zaradi močnejših kislin lahko tudi vanj damo mesnino močnejšega okusa – idealna bi bila dobra domača polpeta, pripravljena iz ostankov mesa iz goveje juhe.

Preberite tudi: Hujšanje: S čustvi jejmo samo zjutraj (1. del)

Lakota »vem, da ne bom zdržal, ampak imam čas«: pomelo

Včasih je dolgotrajna priprava strašanska prednost – pride pa prav samo v tistih dneh, ko ste čez dan res pravilno jedli in niti niste lačni, dokler vam proti večeru na ramo ne sede čustveni vražiček, ki vam prigovarja, da bo nekaj vseeno še treba dati v usta. Tak način, ko se imate čas pripraviti, je pravzaprav najboljši, kajti lahko res pametno izberete. Odlična ideja je pomelo.

To je tista debela grenivka, pri kateri se vam je ves čas zdelo, da pol denarja vržete stran, kajti vsaj polovica je »embalaže«: lupine z debelim »bombažem« spodaj. Kar je odlično, kajti če se lotite dosledno, vam bo vzelo res veliko časa: najprej zarežete na četrtine in odstranite lupino z belo oblogo pod njo. Skoraj vsa bo šla stran. Vsebino besedice »skoraj« boste odstranjevali še kar lep čas, potem je treba še vsak krhelj posebej filirati, kajti opna je dokaj usnjata.

Okus je pa krasen: eleganten, ne premočen, in kar je zelo dobro, ne prekisel: na želodec, ki bi utegnil biti v tem času prazen, leže veliko bolj nežno kot sadeži z agresivno kislino in okusom. Akt lupljenja in uživanja vas bo zaposlil in zamotil vsaj za petnajst minut, po tem času pa sploh ne boste mogli biti več lačni. Seveda, še nekaj: pomelo ima na 100 gramov samo okrog 40 kalorij.

Pomelo: To je tista debela grenivka, pri kateri se vam je ves čas zdelo, da pol denarja vržete stran, kajti vsaj polovica je »embalaže«: lupine z debelim »bombažem« spodaj. Kar je super, ko hujšamo! (Foto: Dmitry Taranets/Getty Images)

Lakota »manjka mi krasni občutek hrustanja«: veganski tatarec ali humus in hrustljava zelenjava

Predlani smo veganski tatarec odkrili na trgovskih policah in ga iz radovednosti kupili. Od takrat je pogosto v naših hladilnikih, saj je tako dober, da bi ga lahko jedli z žlico. Nič ne bi bilo narobe, saj gre za zdrav in hranilen namaz, ki ne vsebuje veliko maščobe. Povsem preprosto ga lahko naredimo tudi sami, tako da zmeljemo skuhano lečo, ki smo jo začinili, kot bi naredili tatarski biftek. Privoščimo si ga z rezinami paprike, kumare ali bučke. Užitek brez slabe vesti.

Zelo dobra ideja za vse, ki se januarja poskušamo držati »nazaj«, je tudi vreča korenja: to je sicer zelenjava, ki vsebuje kar veliko sladkorja, ampak saj nismo taki fundamentalisti. Korenček je s svojim okusom čudovit spremljevalec za še eno zelo zdravo pomako, humus. Tudi tega je mogoče narediti doma, največkrat pa ga kupimo kar v trgovini in z njim dobimo vse prednosti čičerke.

Stročnice naj bodo vedno na vašem jedilniku, tudi kadar poskušate zmanjševati težo. Prednost korenja je tudi to, da je že zraslo v obliko »palčke«, s katero zajemamo humus v skledici. Še ena zelenjava, ki bi jo mi svetovali imeti ves čas v hladilniku, pa je stebelna zelena. Ta je še bolj dizajnirana za zajemanje, ker ima utorček. Pravzaprav, morda je ravno stebelna zelena najbolj znamenita dietna zelenjava: eno debelo steblo premore komaj nekaj več kot deset kalorij. Pa še želodec pomirja in deluje protivnetno.

Kaj bi še hoteli več. Krasni in zdravi prigrizki!

Lakota, ki zahteva kar pravo večerjico: cecina, omleta iz čičerke

To pa je nekaj, pri čemer se ne zasmiliš sam sebi, ker ti kruli po želodcu, veš pa, da se lahko približaš le steblu zelene. Nekaj čudovitega tudi za tiste, ki ne prenašajo glutena, saj si jo kot ploščati kruhek lahko privoščimo ob marsičem. Zanjo nas je že pred časom navdušila Valentina Smej Novak. Gre za italijansko omleto iz čičerkine moke, za katero, mimogrede, ne potrebujemo jajc, tako da jo lahko uživajo tudi tisti, ki so alergični na to živilo. Moko preprosto zmešamo z vodo in malce oljčnega olja, da dobimo gosto, a tekočo zmes, in čez noč postavimo v hladilnik. Pred peko maso začinimo in spečemo v pečici. Zdrži več dni, zato je praktičen prigrizek za takrat, ko nam misli bežijo v hladilnik.

To je sicer precej znan recept, vešči veganski kuharji pa ga znajo še močno nadgraditi: namesto vode je mogoče uporabiti rastlinsko mleko, rahlo grenkljati okus čičerke, ki nevajene včasih zmoti in odvrne, prekriti z dodajanjem začimb, kot je kurkuma. Za več okusa marsikdo uporabi tudi jedilni kvas, ki ne le da je zakladnica vitaminov B, ampak tudi čudovito dopolni okus. Omleto je mogoče nadevati z zdravimi dodatki za večji občutek polnosti: nekaj gobic, hrustljavo popečena zelenjava, po izbiri, skratka.

Cecina, omleta iz čičerke (Foto: Getty Images)

Lakota »ne bom zdržal brez sladkega«: skodelica zrnatega sira z žličko domače marmelade

Zrnati sir je vključen v skoraj vse športne in tudi shujševalne načrte: to je mladi sir blagega okusa in zanimive teksture večjih ali manjših kroglic, kar pomeni, da jih dejansko grizemo in ne zgolj pogoltnemo. Če verjamete ali ne: marsikdo, ki se odloči za preveč radikalno dieto z raznimi napitki in smutiji, na koncu najbolj pogreša prav to, da bi kaj zares pregriznil. Kalorije zrnatega sira v dveh tretjinah izhajajo iz beljakovin, ogljikovih hidratov je samo za vzorec, iz laktoze.

To je po našem mnenju eden od mlečnih izdelkov z najbolj raznovrstno uporabnostjo. Med drugim je dober vložek za razne kremne juhe – mi pa ga danes predlagamo tudi kot sladico. Pri asketskem življenju se predelanemu sladkorju najprej odpovemo – mnogi opažajo, da je ta prehod zanje težak, veliko pa je tudi takih, ki to naredijo zlahka.

Kadar nas vseeno zamika nekaj sladkega, priporočamo tole prepro­sto kombinacijo: lonček zrnatega sira, kar bo zneslo okrog 250 kalorij, ter samo eno žličko dobre domače marmelade. Mi vas učimo kuhati take, ki vsebujejo čim manj sladkorja, tako da vas to ne bo prav hudo kalorijsko obremenilo. Nasitilo pač in spat boste šli z dobrim občutkom, da morda niste zdržali svojega (preveč) ostro nastavljenega načrta zdravega življenja in hujšanja – ampak ste prekršek naredili vsaj z nečim zdravim in žličko nečesa, kar je bilo dobro za dušo.

Priporočamo še: Deci vina = skoraj deset minut teka

Naslovna fotografija: Getty Images

Karina Cunder Reščič
Karina Cunder Reščič

Ljubiteljica juh, banketov, lepo pogrnjenih miz, divje hrane, eksperimentiraja z recepti tik preden pridejo gostje in predavanja dvema otrokoma, kako je hrana eden od načinov, s katerimi se tudi lahko izrazi spoštovanje in dostojanstvo.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed