Lidlova Lojtr’ca domačih: september je čas za prijavo novih dobaviteljev

Se spomnite navdihujočih zgodb o Slovencih, ki delajo butično hrano in smo jih navdušeno predstavili spomladi? Smo medijski partner projekta Lidlova Lojtr’ca domačih in znova smo se podali po Sloveniji. Zdaj je namreč čas za prijavo v nov krog razpisa.

Za tiste, ki si boste vzeli samo minuto: to je vabilo za vse, ki se ukvarjate z butično pro­izvodnjo, bodisi na področju prehrane bodisi z drugo drobno obrtjo – naravno kozmetiko, tekstilnimi izdelki, igračami in podobnimi rokodelskimi cukrčki. Do konca septembra se je na spletni strani Lidla Slovenija mogoče prijaviti za peti krog Lojtr’ce domačih.

V oktobru bo komisija pregledovala prijavljene izdelke in izbirala med njimi, potem bo na vrsti nekajmesečna vodena priprava in usklajevanje celotnega procesa, marca pa bodo ti izdelki na policah Lidlovih trgovin. Se splača sodelovati? Kolikor nam povedo dobavitelji, se. Drugače ne bi bili med njimi tudi veterani, ki se prijavljajo iz leta v leto … Kakšni so njihovi motivi in kako se ta projekt prepleta z njihovim vsakdanjikom in lastnim poslovanjem, pa poslušamo zdaj, ko se podajamo na različne konce Slovenije in obiskujemo ljudi, ki smo jih poprej videli samo kot fotografijo v letaku. Praviloma so prav osebne zgodbe iz življenja malih podjetnikov tiste, ki dajo piko na i izdelku in ga ločijo od drugih, kajti bodimo iskreni: svet je preplavljen s stvarmi in včasih je veliko večji problem kot izdelava vprašanje, kaj narediti, da te bo kdo opazil, prepoznal pogum, garanje in čas, ki si ga vložil v izdelek. Teh obiskov ne izpustimo za nobeno ceno, ker so motivacijski: ljubezen do poklica, inovativnost in ne nazadnje želja, kaj novega narediti v tem okolju, v katerem živimo, so nalezljive.

Zgodba Lidlove Lojtr’ce: Pivovarna Matt: Pivo kot turistični vodnik

Že štiri sezone

Kdor se na to vsaj malo spozna in ga zanima slovenska hrana, že sam ve, da je kakovost pri nas na zavidljivi ravni: pogosto se nam zdi kar samo po sebi umevno, dokler nas na to ne spomni kak turist, ki mu vzame sapo, kako se pri nas dobro je. In ljudi, ki se s tem ukvarjajo, sploh ni malo: v štirih sezonah se je na Lidlovih policah znašlo prek 250 izdelkov, ki so jim strokovne komisije vsako leto priznale, da so nekaj posebnega, dobrega in zanimivega. To pomeni: 120 dobaviteljev Lidlove Lojtr’ce domačih – v vseh segmentih, ne samo pri hrani, seveda.

Zgodba Lidlove Lojtr’ce: Rikotova kmetija: Zelen odišavi klet kot parfum

Segmenti

»V prvem segmentu smo doslej na police postavljali mesne izdelke, mlečne izdelke, pripravljene in zamrznjene izdelke, testenine, marmelade, razne namaze, omake, domači med, sirupe in sokove, vino, pivo in podobno. Vedno več je izdelkov bio in veganskega programa, kar toplo pozdravljamo, navdušujejo pa nas tudi izvirni, specifični prehranski izdelki domače tradicije,« pravijo v Lidlu Slovenija o ponudbi, ki nas seveda najbolj zanima.

V Lidlu Slovenija še pojasnijo, da si zelo želijo, da ima izdelek na polici za kupca dodano vrednost, in spodbujajo, da se na razpis prijavijo tudi pridelovalci z družbeno odgovorno oziroma trajnostno noto. Torej proizvajalci, katerih izdelek je narejen iz izključno slovenskih sestavin, lahko nastaja v socialnem podjetju ali pa so sestavine ali sam izdelek ekološko proizvedeni – imajo eko/bio certifikat. Lahko je to izdelek, katerega embalažo je mogoče v celoti reciklirati, in podobno. Tu gre tudi za izdelke, katerih sestavine so pridobljene na do živali prijazen način.

Lidlova Lojtr’ca domačih je tradicionalna. Pri Lidlu Slovenija pravijo, da je akcija nastala z željo in vizijo pomagati slovenskemu malemu gospodarstvu, butičnim podjetnikom, ki so v razvoj svojega izdelka vložili mnogo energije, ljubezni, spoštovanja do slovenske kulture in tradicije. In zdaj, na poti do prepoznavnosti, potrebujejo pomoč in zagon, še dodajajo in se verjetno ne motijo v svojem prepričanju, da so s svojimi trgovinami po vsej Sloveniji ter prakso akcijskih predstavitev izjemnih produktov zunaj redne prodaje odličen partner vsem, ki potrebujejo pomoč pri prepoznavnosti in tudi razvoju izdelka. »Lojtr’ca domačih živi in diha za male podjetnike, naša ekipa pa se po izboru novih dobaviteljev vsakemu posveti tako s prodajnega kot marketinškega vidika ter izdelek po potrebi skupaj izpopolnijo za predstavitev na Lidlovih prodajnih policah.«

Zakaj sodelovati

Dobavitelji Lojtr’ce domačih znajo povedati, da jim je projekt prinesel veliko prednosti: najprej promocijo oziroma prepoznavnost po vsej Sloveniji. To je še zlasti pomembno za tiste proizvajalce, ki sicer prodajajo le po spletu. S predstavitvijo na Lojtr’ci domačih tako svojim starim in novim kupcem ponudijo pomembno možnost fizičnega stika z izdelkom, kar se v drugem koraku pozna tudi pri spletni prodaji. Poleg tega med pripravami na uvedbo v ponudbo pridobijo veliko novega znanja in izkušnje, predvsem pa preverijo svoje standarde kakovosti in varnosti. Z vključevanjem na police Lidla Slovenija namreč vstopajo v trgovčev sistem zagotavljanja varnosti in kakovosti, tako da marsikateri svoj izdelek tudi izpopolnijo. Po pozitivni izkušnji z Lojtr’ce mnogi dobijo nov zagon za nadaljnji razvoj, tako glede snovanja novosti kot povečevanja obsega poslovanja.

Zgodba Lidlove Lojtr’ce: Anna Vrhnjak: Ukrajinka, ki je poslovno priložnost našla v izdelavi štrukljev

Fotografije: Uroš Hočevar, Sonja Ravbar

Karina Cunder Reščič
Karina Cunder Reščič

Ljubiteljica juh, banketov, lepo pogrnjenih miz, divje hrane, eksperimentiraja z recepti tik preden pridejo gostje in predavanja dvema otrokoma, kako je hrana eden od načinov, s katerimi se tudi lahko izrazi spoštovanje in dostojanstvo.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed