Ob tej uri bi bilo najbolj zdravo pojesti zadnji obrok, pravi raziskava

Bi morali končati pri kosilu?

Prehranski nasveti in shujševalne diete se ves čas spreminjajo, ura, ob kateri naj bi v dnevu pojedli zadnji obrok, pa že dolgo časa ostaja nespremenjena. Zlato pravilo večerje ob sedmi uri zvečer so potrdili marsikateri nutricisti in znanstveniki, a pred kratkim  so na Univerzi Alabama Birmingham ponovno izvedli raziskavo, ki preverja, kako zdrava je v resnici večerja.

Velja pravilo, da bi pred spanjem morali biti tešči vsaj dve uri, še bolje malce več. Tako ima namreč naše telo čas, da hrano prebavi še pred spanjem, to pa mu pomaga, da se takrat, ko se zazibamo v spanec, organizem lahko v miru obnavlja.

A skočimo nazaj k raziskavi. V njej so preizkušali, kdo bolj efektivno izgublja odvečno maščobo: tisti, ki svoje obroke razporedijo v razmaku dvanajstih ur, ali tisti, ki jedo le v razmaku šestih ur v dnevu. Kalorijski vnos je bil enak pri obeh skupinah, rezultati pa so pokazali, da je telo bolj učinkovito presnovilo hrano v drugem primeru.

Večerja ob dveh?

Raziskovalci so tako v tem primeru prišli do zaključka, da naj bi naše telo potrebovalo precej več časa za presnavljanje, kot smo mislili. Najbolje naj bi bilo, da bi okno, v katerem uživamo obroke, precej priprli, saj hrano tako bolj temeljito in učinkovito prebavimo. Prvi obrok naj bi tako zaužili zjutraj, večerjali pa naj bi že ob drugi uri popoldan.

Zgornja ugotovitev med drugim tudi potrjuje, da naj bi bila dieta s prekinitvenim postom, znana kot ‘intermittent fasting’, za naše telo zdrava. No, preden pričnemo večerjati ob dveh, pa smo se obrnili še na nutricistko Mojco Cepuš, ki je raziskavo komentirala takole:

»Raziskava, ki jo navajate, predvideva, da lahko razporeditev obrokov čez dan vpliva na naš apetit. Da bi lahko takšno tezo potrdili, bi morali narediti še kar nekaj podobnih poskusov,« razloži nutricistka. »Vsekakor pa drži, da je dobro, da gremo v posteljo s praznim želodcem, to je takrat, ko čutimo majhen občutek lakote. Lakoto namreč povzroča hormon grelin, ki med drugim spodbuja sproščanje rastnega hormona. Prav rastni hormon pa je odgovoren za mnoge procese v telesu, ki, če se dobro odvijajo, pozitivno vplivajo na naše počutje. Tako rastni hormon ščiti beljakovine v našem telesu (vezivna tkiva, mišice, kožo, lase, kosti), spodbuja regeneracijo celic in celjenje ran ter spodbuja porabo maščobe. Zato je včasih pomanjkanje spanja razlog, da kilogramov kljub dieti ne izgubljamo,« nadaljuje.

»Težko bi rekla, ali je za naše zdravje bolje, da pojemo zadnji obrok ob dveh ali šestih popoldne, vsekakor pa toplo priporočam, da vsaj tri do štiri ure pred nočnim počitkom ne uživate ničesar, kar vsebuje kalorije,« svetuje Cepuševa.

Preberite še: Tedenski jedilnik: krepko in domače

Fotografija: Getty Images

 

Eva Natlačen
Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed