To bi bilo dobro narediti z rižem, preden ga zaužijemo

Doucefleur/Getty Images

Riž predstavlja kar dvajset odstotkov dnevno zaužite energije polovice prebivalcev sveta, preden si ga privoščimo, pa bi ga bilo zdravo ohladiti, pravi nova študija.

Riž skupaj s koruzo in pšenico spada med najbolj osnovne sestavine na jedilnikih po vsem svetu. Rastlino gojijo na vseh kontinentih, razen na Antarktiki, poznamo pa več kot 40 tisoč različnih vrst. Privoščimo si ga na najrazličnejše načine. Pojavlja se v vseh možnih vlogah, oblikah in kombinacijah. Nedavno pa smo zasledili študijo, ki pravi, da pri njegovi pripravi delamo veliko napako.

Na poljski univerzi Poznan so namreč raziskovali povezavo med načinom, na katerega je riž pripravljen, in nivojem sladkorja v krvi po njegovem zaužitju. Vemo, da za uravnavanje slednjega skrbi hormon inzulin, pa tudi, da je za telo bolj zdravo, če se čez dan sprošča kar se da enakomerno. Nenadni skoki in padci namreč za organizem niso prijetni in nam na dolgi rok lahko celo škodujejo, sploh, če se borimo s sladkorno boleznijo.

Ohlajen riž in odporni škrob

Študija, kjer so preverjali nivo krvnega sladkorja njenih udeležencev pred in po jedi, je pokazala, da je stanje veliko boljše pri tistih, ki so uživali ohlajeno zrnje. Med ohlajanjem riža namreč nastaja odporni oziroma rezistentni škrob, ki telesu pomaga pri uravnavanju sladkorja v krvi. Slednji se tako sprošča dlje časa in bolj enakomerno, kar pomeni veliko manj skokovite šoke za naše telo. Rezultati raziskave so tako še posebej pomembni za sladkorne bolnike, ki morajo biti pri prehrani izjemno pozorni na vsebnost sladkorja.

V raziskavo je bilo vključenih 32 sodelujočih diabetikov z boleznijo tipa 1. Polovica je zaužila sveže skuhano porcijo riža, druga pa enako količino, le da je bila ta pripravljena dan prej. Pred postrežbo je bila seveda pogreta, tako da sta obe skupini uživali v topli jedi. Krvna slika je bila po jedi bistveno boljša pri skupini, ki je uživala ohlajen riž.

Čeprav nas večina najraje uživa v sveže kuhani hrani, torej pri rižu ne gre pozabiti na dejstvo, da ga je bolj zdravo uživati ohlajenega. Četudi ga pred obedom ponovno pogrejemo. Pomembno je, da ga po kuhanju najprej ohladimo, mu damo čas, da se v njem razvije odporni škrob, in ga šele nato zaužijemo. Telo nam bo hvaležno, so prepričani na Univerzi Poznan.

Preberite še: Od zdaj naprej boste polento pripravljali le še takole

Fotografija: Doucefleur/Getty Images

Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed