Šest koristnih nasvetov za kuhanje riža

Čeprav mislimo, da o rižu vemo že vse, pa je to šopek priročnih informacij.


1. Glede količine in časa kuhanja sledimo navodilom na embalaži. Najpogosteje velja, da za štiri osebe za glavno jed zadošča 250 g rjavega riža, 200 do 250 g belega (riž za rižoto) oziroma 350 do 400 g riža parboiled.

2. Nebrušeni rjavi riž se kuha približno 45 minut, brušeni beli riž 20 minut, parboiled pa približno 10 minut.

3. Prehransko najbogatejši je nebrušeni rjavi riž, najmanj hranilnih snovi vsebuje beli brušeni. Prvi je bogat z vlakninami, številnimi minerali in vitamini skupine B.

4. Vsak zavitek riža vsebuje tudi manjši (dovoljeni) delež lomljenih zrn. Ker se lomljena zrna bolj zlepljajo med seboj, mora biti večji delež ustrezno zapisan na embalaži. Takšen riž je cenejši.

5. Riž basmati slovi po svojem okusu po oreščkih. Zrna vsebujejo manj škroba in se ne zlepljajo. Ta vrsta je nepogrešljiva, če pripravljamo jedi pristnega azijskega okusa.

6. Divji riž ni pravi riž, ampak gre za semena vodne trave. Vsebuje izjemno veliko vlaknin in mineralov, zaradi visoke cene pa ga navadno mešamo z rižem basmati.

Priporočamo še: Osem zlatih pravil za pripravo izvrstne rižote

Fotografija: Getty Images

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed