Šparglji so za stas in spolno moč

Če bi radi shujšali, poskusite s šparglji: ta zelena zelenjava vsebuje le malo kalorij, zato pa veliko vitaminov in vlaknin, ki nasitijo.

Ena od prvih vrst pomladne zelenjave so šparglji, ki veljajo za zdrave: so nizkokalorični, bogati z vitamini, minerali in vlakninami, zaradi česar so idealno živilo za vse, ki bi radi ne le zdravo jedli, pač pa tudi vzdrževali vitko linijo. Nekoč so veljali za delikateso, zaradi česar so si jih lahko privoščili le bogati, danes so dostopni vsem, kupimo jih lahko v trgovinah in na tržnicah, divje pa lahko naberemo sami.

Vsebujejo vitamine B, A, C, K in E, folno kislino in kalij, magnezij, železo, kalcij, cink, selen. Zaradi saponinov in flavonoidov delujejo protivnetno. Šparglji so bogat vir rutina, flavonoida, ki niža holesterol in krvni tlak ter krepi krvne žile. Porcija špargljev vsebuje kar 114 odstotkov priporočenega dnevnega odmerka vitamina K, ki je nujen za sintezo osteokalcina, proteina, ki krepi kosti. Vitamin K pomaga preprečevati kopičenje kalcija v tkivih, kar lahko vodi v aterosklerozo, srčno-žilne bolezni in možgansko kap. Velike količine inulina koristijo v primeru prebavnih težav, na prebavo blagodejno vplivajo tudi vlaknine, ki še nižajo tveganje diabetesa tipa 2. Šparglji poleg lubenic in avokada vsebujejo glutation, antioksidant, ki je pomemben za celokupno zdravje človeka, obnavljanje imunskih celic in čiščenje organizma. Nizka raven glutationa je povezana s prezgodnjim staranjem in tudi smrtjo. Vsebujejo aspargin in spargaurin, ki pospešujeta okrevanje organizma po bolezni ter spodbujata delovanje jeter in žolčnika. Ker vsebujejo vitamin B6 in folno kislino, ki lahko spodbudita občutek vzburjenosti, delujejo tudi kot afrodiziak.

Nedavno je revija Nature objavila članek, da aspargin pripomore k širjenju raka (dojke, pri miših). Lahko uživanje špargljev vodi v to bolezen? Raziskava je bila opravljena na miših in ni nujno, da bi enako reagirali ljudje, poleg tega ni potrjeno, da aspargin povzroča rakavo obolenje pri miših, pač pa da ta aminokislina pospešuje njegovo širjenje. In kaj zdaj? Osnovno pravilo je, da lahko vse, kar je zdravo, postane nevarno, če pretiravamo. Dobro je tudi poznati izvor živila, saj le tako vemo, ali vsebuje kaj škodljivega. Špargljem se ne odpovejte, jih pa kupujte pri znanem prodajalcu in jih uživajte zmerno.

Preberite še: Kako izbrati najboljše šparglje

Besedilo: U. S.
Fotografija: Thinkstock

Odprta kuhinja
Odprta kuhinja

Portal za dnevni odmerek kulinaričnega navdiha.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed