Lidlova lojtr'ca: Znova k ljudem, ki ustvarjajo dobro hrano

Odpri galerijo
A+ A-
Peta sezona. Tista, za katero upamo, da bo prišla skupaj z velikim olajšanjem po mesecih, ki so naša življenja vodili po povsem novi poti.
Tudi mi smo zadihali s polnimi pljuči: izbrani dobavitelji akcije, katere medijski partner je naša priloga, so bili po dolgem času prvi ljudje, h katerim smo šli po zgodbo lahko »v živo«. In tako vam bomo v prihodnjih tednih znova lahko povedali, kako nastaja zanimiva in butična slovenska hrana, tudi v časih, kot so zdaj.
Pravzaprav je zanimivo: jeseni, ko je bil čas za prijave, se je navdušilo in prijavilo mnogo več malih podjetnikov kot prejšnja leta. V Lidlu Slovenija, kjer so si odmevno akcijo zamislili, so lahko izbirali med več kot 365 prijavljenimi izdelki več kot 185 dobaviteljev. Morda je nekatere privabil tudi optimistični nastop komika Gašperja Berganta, ki so ga izbrali za novi obraz projekta, najverjetneje pa gre za mešanico tega, da v času, ki je marsikoga prikrajšal za običajne možnosti, ljudje preprosto hočejo delati – in to na polno. Skrajno koristni preživetveni mehanizem.
Mi smo že naredili prvo serijo obhodov, poti do njihovih zgodb, in v spomladanski sezoni vam bomo predstavili štiri. Lahko vam že zdaj povemo, da se je minulega leta vsak med njimi lotil na nekoliko svoj način – je pa jasno, da zaobšlo dogajanje ni nikogar in je na vseh pustilo pečat.
Pečat pa je pustilo tudi pri že ustaljenem protokolu, lahko mu rečemo šolanje in priprava, ki ga morajo izbrani dobavitelji opraviti, preden se njihov izdelek dokončno umesti na prodajne police – to bo letos od 8. marca naprej. Seveda te akademije ni bilo mogoče organizirati v živo, zato so morali pripraviti priročnik in posneti videovodnik, v katerem so zbrali ogromno informacij o tem, na kaj vse morajo biti dobavitelji pozorni med pripravami. Dotaknili so se zakonodaje in pravil na področju analiz, priprave deklaracij in dostave kot tudi marketinga in korporativnega komuniciranja. Kot vsi drugi so se naslonili na virtualne videokonference. Ampak kot se je dalo speljati marsikaj, česar si pred pojavom korone ne bi niti predstavljali, tako se je dalo tudi to: minuli teden, ko smo obiskovali dobavitelje, so si vsi že dali dela s končnimi pripravami, pakirali so izdelke, da jih v enem zadnjih korakov še poslikajo za uradno predstavitev.
Kaj bomo jedli?
Na koncu se je številka izbranih mojstrov butičnih izdelkov ustavila nekje okrog 40. Mi bomo lahko predstavili komaj desetino – ampak kakšne vse zanimivosti se najdejo na tem seznamu: kakih deset vrst drobnega peciva in raznorodnih posladkov, od rogljičkov do dehidriranih jagod. Številne zanimive testenine – mi smo se že dali podučiti, kaj so to šurlice in s čim se polnijo zgornjesavinjski žlinkrofi, tu je lepa zaloga mlečnih izdelkov, med drugim jogurt grškega tipa, kozji kefir, več različnih vrst sira. Brez marmelade verjetno ni minila nobena sezona, tudi po tartufati so se nam pocedile sline.
Celo nekaj »za odrasle« je: več različnih piv, viljamovka in brinjevec ter jabolčnik cider, pa na drugi strani take stvari, ki jih po mili volji ponudimo tudi otrokom, na primer malinov sirup, naravni grozdni sok ter jabolčni sok z zanimivimi dodatki: matcho in limonsko travo.
Tudi številni zanimivi namazi so pridobili naklonjenost komisije: od veganskih čičerkinih in bobovih do medene kreme z mandljevim namazom in medene kreme z arašidovim namazom, tu je še skrivnostni žlahtni beli in lešnikov namaz. Spet se je tudi potrdilo, da je med slovenskimi podjetniki, ki se ukvarjajo s hrano, kar precej zanimanja za izdelke s konopljo.
Torej: zelo pisana bo lahko ta košarica, ki se jo bo dalo napolniti v Lidlovih poslovalnicah po Sloveniji. In zanimivo: izdelki so seveda novi vsi, kakih pet izdelovalcev pa je takih, ki so že stari znanci akcije. Ko bi se le uresničile naše želje in bi se življenje vrnilo v stare tirnice, da bi vsi lahko normalno živeli, delali – in tudi malo uživali.

Kdo bodo novi dobavitelji?
Fotografije: Uroš Hočevar in arhiv Lidl Slovenija
Preberite tudi: Vse o moki z Erikom Bačarjem
Datum Objave: 26.2.2021 ob 13:02