Tako varčujemo z energijo, ko kuhamo

Kateri so drobni triki za varčevanje v kuhinji v času energetske krize?

Razmišljajmo in se izmojstrimo v drobnih malenkostih, v prihodnje pa dosledno kupujmo kuhinjske aparate in naprave z najvišjo stopnjo energijske učinkovitosti, ki jo žep dopušča.

Aktualno: Skuhali smo testenine na ugasnjenem štedilniku in to se je zgodilo

Pečica

Ta je znana po svoji energijski potratnosti, kajti najprej je treba ogreti veliko kovinsko škatlo, preden lahko začnemo ogrevati v njej hrano. Priporočila za drobne smotrnosti so takšna:

1. Kadar se odločimo za pripravo hrane v pečici, zberimo več jedi: če gre skupaj, jih pripravljamo sočasno, na različnih nivojih, sicer pa drugo za drugo, s čimer bomo prihranili čas ogrevanja pečice, ki se giblje tam nekje do 20 minut, pri peki kruha pa nekateri prisegajo kar na celo uro. Kadar se da, pripravimo večje količine naenkrat.

2. Vratca pečice odpiramo čim manj, kajti vsakič v prostor uide velik del drago plačane vročine, številke nakazujejo, da se temperatura zniža za do 20 odstotkov, ki jih grelci potem nadomeščajo. Skratka: zadovoljimo se z gledan­jem skozi steklo …

3. Pri občutljivih receptih, kot so sladice, tega ne počnemo, pri robustnih, kot so razne čorbe in veliki kosi mesa, ki so tako ali tako v pečici dolgo, pa jo lahko ugasnemo kakih deset minut prej, hrana se bo dušila naprej brez resnih posledic za okus.

4. Ko pečico ugasnemo, lahko uporabimo počasi pojemajočo toploto. Če gre za visoke temperature, lahko na primer opečemo papriko ali malo osvežimo star kruh, ki bo spet bolj hrustljav. Če gre za nižje temperature, pa v pečico naložimo krožnike in jih tako primerno ogrejemo, da hrane ne postrežemo na odbijajoče mrzlih.

5. Recepte prilagodimo tako, da sestavine namesto v enem velikem kosu kuhamo v več manjših. Piščanca, na primer, razkosamo in razporedimo v eno plast v pekaču. Tako razmišljamo o vseh sestavinah: manjši ko so koščki, hitreje bodo kuhani in to lahko uporabimo pri večini živil, tudi pri zelenjavi.

Štedilnik

Z vidika porabe električne energije je priporočljiva indukcija, ampak v kuhinji imamo, kar pač imamo, mnogi ljubitelji kuhanja tudi prisegajo na plin. Pri vseh načinih pa so mogoče izboljšave, in sicer zelo preproste, na videz drobne, a če se jih lotimo sistematično in dosledno, bodo prinesle, če že ne občutno nižjega računa, vsaj občutek smiselnosti.

1. Prvo preprosto navodilo je, da mora velikost gorilnika oziroma grela vedno čim bolj ustrezati velikosti lonca. Najslabša možnost je majhen lonec na velikem gorilniku, kajti energija bo uhajala mimo njega.

2. Pokrovka je sploh najboljša prijateljica drobnega kuharskega varčevanja. Vedno in povsod kuhamo pokrito, kar bo pomembno skrajšalo čas segrevanja vsebine lonca, povečini se navaja podatek, da tako prihranimo do 30 odstotkov potrebne energije.

3. Preverimo tudi velikost lonca: kadar pogrevamo ostanke, jih vedno preložimo v manjši lonec in ga, pokritega, segrevamo na manjšem gorilniku. Sicer je za take namene najbolj učinkovita nekoliko pozabljena mikrovalovna pečica, daleč najmanj pa pečica.

4. Kadar lahko brez pomembne škode za končni okus jedi namesto priprave v pečici izberemo pripravo v ponvi na štedilniku, to storimo brez pomisleka, ne glede na to, ali imamo plinsko, indukcijsko ali steklokeramično kuhališče. Res dobra težka ponev, kot je na primer litoželezna, je pri tem zelo pomembna.

5. Pazimo na količino. Že če segrevamo vodo, naj bo to količina, ki jo zares potrebujemo, ne količina, ki se nam je vnemarno vlila. Manjše količine vode se tudi bolj splača na hitro pogreti v električnem grelniku kot v loncu na štedilniku.

6. Razmišljajmo o jedeh, ki so kuhane hitreje, mogoče je to pravzaprav priložnost, da popestrimo svoj jedilnik. Rib praviloma pojemo veliko manj kot mesa, vendar so odlična izbira iz prav vsakega zornega kota, s katerega se lotimo razmišljanja, celo energijskega. Pripravljene so namreč izredno hitro. Če si zaželimo v pečici pečene zelenjave, pa jo prej pokuhamo v sopari.

Priporočamo še: Neverjetno preprosta čokoladna torta, ki jo je oboževala kraljica Elizabeta II.

Fotografija: Ekaterina Rabchanyuk/Getty Images

Karina Cunder Reščič

Ljubiteljica juh, banketov, lepo pogrnjenih miz, divje hrane, eksperimentiraja z recepti tik preden pridejo gostje in predavanja dvema otrokoma, kako je hrana eden od načinov, s katerimi se tudi lahko izrazi spoštovanje in dostojanstvo.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed