Šest stvari, ki jih je dobro vedeti o perutnini

Delikatna sestavina, ki terja nekaj pozornosti pred in med pripravo. Razčistimo tudi, ali je perutnina res primerna za dieto?

1. Higiena

Pri delu s perutnino velja previdnost. Pazimo na ustrezno higieno. Po vsakem stiku z mesom si pred nadaljnjim delom umijemo roke z milom in tekočo vodo. Ves pribor prav tako pomijemo. Praktično pri pripravi jedi to pomeni, da na primer najprej narežemo vso zelenjavo, šele nato narežemo na deski še meso in zatem desko in nož pomijemo ter si umijemo roke. Nikoli ne postopamo obratno.

Preberite tudi: Kako se izogniti salmonelozi?

2. Deska

Koristi, če imamo posebno desko venomer le za rezanje perutnine in je ne uporabljamo za rezanje drugih živil. Lesene ali plastične deske za rezanje zamenjamo na vsake tri do štiri mesece. S higienskega vidika so najbolj primerne posebne steklene deske, vendar se je rezanja na njih treba priučiti.

3. Obstojnost

Posamezne dele mesa perutnine do porabe shranimo v posodo, ki se dobro zapre, na hladno – v hladilnik. Rok trajanja takšnega svežega mesa je pogojno do največ enega tedna, še bolje, če ga porabimo v treh dneh. Meso perutnine vsebuje precej vode in skoraj nič kisline, kar pri na primer govedini pripomore, da bi bilo meso bolj stabilno. Meso perutnine je obstojno kakšen dan več, če ga v posodi mariniramo tako, da je povsem prekrito z marinado in shranjeno v dobro zaprti posodici v hladilniku.

Poglejte si: VIDEO: Pet namigov za okusno pripravljenega piščanca

4. Shranjevanje v hladilniku

Meso shranimo v čim nižjo poličko v hladilniku. Večje enotne kose, kot so celi kosi prsi, lahko hranimo dalj časa kakor meso v koščkih, narezano meso in kose hrbta.

5. Kdaj bo kurja juha zares dobra?

Za dobro kurjo juho ali jušno osnovo so najbolj okusne malo večje/težje/starejše kokoši. Takšne imajo meso nekoliko čvrstejše in ga je treba kuhati dlje kakor nežno piščančje, ki že po pol ure povsem razpade, a za dober okus se velja potruditi.

6. Je perutnina res primerna za dieto?

Meso perutnine velja za manj mastno in primerno za dietno prehrano, čeprav to ni povsem pravilno. Očitne razlike so med posameznimi kosi perutnine, še večje, če vzamemo kos mesa s kožo. Podatkov za prehranske vrednosti mesa kokoši ni prav veliko, študij v zadnjih dvajsetih letih pri nas sploh ni. Lahko se opremo le na podatke iz tujine in na splošne podatke za piščance iz slovenskih prehranskih tabel. Najbolj mastne in kalorične so perutničke, ki jih vsaj delno skorajda ni mogoče drugače pojesti kot s kožo vred, sledijo bedra, ki imajo od 46 do – s kožo – več kot 60 odstotkov maščobe, medtem ko prsi vsebujejo od 13 odstotkov maščobe, če so jim odstranili kožo in kosti, do dobrih 40, če je koža pred analizo ostala na njih. Občutne so tudi razlike v hranilni sestavi mesa živali iz ekološke reje ali iz konvencionalne reje, a to je že druga zgodba.

Priporočamo še: Teh stvari nikar ne počnite z detergentom za posodo

Fotografija: Thinkstock

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed

Delo Časopisno založniško podjetje d.o.o.
Dunajska 5
1509 Ljubljana