Ta vrsta pomaranč je še bolj zdrava

Od nekdaj smo jih imeli za nekaj posebnega, redkejšega. In prav smo imeli: čeprav so na pogled skromnejše in se težje lupijo, se v njih skriva prava zakladnica za človeško telo.

Rdeče pomaranče vsebujejo veliko, ampak res veliko več snovi, zaradi katerih se tega sadeža tudi na splošno drži sloves dobrega zdravja.

Zakaj so nekatere pomaranče rdeče?

Gre za posebno vrsto, obdarjeno z genskim sprožilcem, ki se odziva na temperaturo: bolj proti koncu sezone so te pomaranče bolj rdeče, ker so bile dlje v stiku z nizkimi temperaturami, bodisi na drevju ponoči bodisi v hladilnicah.

Tudi znotraj te vrste so različne sorte, če hočemo biti natančni: moro je najnovejša in tista, ki da najtemnejše meso, skoraj škrlatne barve, in je tudi najbolj gurmansko zanimiva, z notami jagodičevja in nekoliko več grenčine kot pri drugih dveh najbolj znanih sortah, tarocco in sanguinello.

To mutacijo pomaranče so najprej opazili in začeli razvijati v Italiji, zdaj pa jo imajo povsod, kjer uspevajo citrusi.

Katere pomaranče so bolj zdrave?

Prav rdeče so veliko bolj zdrave kot druge. Pravzaprav: po koristi, ki jih lahko človekovo telo dobi od njih, so šampionke med vsemi citrusi. Z navadnimi, recimo poznano sorto navel, imajo približno skupno količino vitamina C, je pa v rdečih veliko, ampak res veliko več snovi, ki jim rečemo flavonoi­di in jih znanstveniki proučujejo zaradi vpliva na različne bolezni in različna telesna stanja, tudi raka.

K flavonoidom uvrščamo recimo tudi pigment, ki je zaslužen za barvo teh pomaranč in spada v skupino antocianov, ki dajo rdečkasto vijoličaste odtenke. Te snovi delujejo zaščitno, antioksidativno. Pod črto: tovrstni potencial rdečih pomaranč je približno petkrat večji kot pri običajnih, »samo« oranžnih.

Ali torej pomarančam koristi hladilnik?

Rdečim vsekakor, in to zelo. Italijanski znanstveniki so naredili poskus: pri rdečih pomarančah so merili vsebnost pigmenta, lovilca prostih radikalov, pred in po tem, ko so jih dali za nekaj dni v hladilnik: šest dni in vrednost je poskočila kar za osemkrat.

Še več: visoka vrednost se je tudi obdržala, tako da pravzaprav ni nikakršne nuje, da bi te pomaranče pojedli čim prej: dlje ko jih imate in bolj na hladnem ko so, več koristi boste imeli od njih.

Ko pa se jih lotite, koliko bi jih morali pojesti? V večini člankov navajajo raziskavo, pri kateri so iz rezultatov sklepali, da bi se prehranske koristi, ki jih rdeča pomaranča poseduje, lahko pokazale v dobrem tednu uživanja – resda kar zajetnega pol litra soka na dan. Je pa še ena zanimivost: hranila in elementi, ki jih znanstveniki preučujejo, se, ko gre za te pomaranče, v telesu obdržijo veliko dlje – do 24 ur.

Priporočamo še: Tako si zelo olajšamo lupljenje pomaranče

Naslovna fotografija: Alexey Borodin/Getty Images

Karina Cunder Reščič
Karina Cunder Reščič

Ljubiteljica juh, banketov, lepo pogrnjenih miz, divje hrane, eksperimentiraja z recepti tik preden pridejo gostje in predavanja dvema otrokoma, kako je hrana eden od načinov, s katerimi se tudi lahko izrazi spoštovanje in dostojanstvo.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed