Riž: 6 koristnih informacij, ki jih je dobro poznati

Čeprav mislimo, da o rižu vemo že vse, pa je to šopek priročnih informacij.

 1. Kuhanje riža in količina

Glede količine in časa kuhanja sledimo navodilom na embalaži. Najpogosteje velja, da za štiri osebe za glavno jed zadošča 250 g rjavega, 200 do 250 g belega (za rižoto) oziroma 350 do 400 g riža parboiled.

Preberite tudi: Strokovnjaki pravijo, da bi morali z rižem najprej narediti to

2. Čas kuhanja

Nebrušeni rjavi riž se kuha približno 45 minut, brušeni beli riž 20 minut, parboiled pa približno 10 minut.

3. Hranilna vrednost

Prehransko najbogatejši je nebrušeni rjavi riž, najmanj hranilnih snovi vsebuje beli brušeni. Prvi je bogat z vlakninami, številnimi minerali in vitamini skupine B.

4. Kateri je cenejši?

Vsak zavitek riža vsebuje tudi manjši (dovoljeni) delež lomljenih zrn. Ker se lomljena zrna bolj zlepljajo med seboj, mora biti večji delež ustrezno zapisan na embalaži. Takšen riž je cenejši.

5. Basmati

Slovi po svojem okusu po oreščkih. Zrna vsebujejo manj škroba in se ne zlepljajo. Ta vrsta je nepogrešljiva, če pripravljamo jedi pristnega azijskega okusa.

6. Divji

To ni pravi riž, ampak gre za semena vodne trave. Vsebuje izjemno veliko vlaknin in mineralov, zaradi visoke cene pa ga navadno mešamo z basmatijem.

Priporočamo še: Hrana iz shrambe: vrhunska osnovna rižota

Fotografija: Valeriy_G/Getty Images

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed