Več kot toliko konzerv tunine ni priporočljivo zaužiti

Ilia Nesolenyi/Getty Images

Tuna iz konzerve je dragocen vir beljakovin, vsebuje pa tudi škodljive snovi, zaradi katerih pogosto uživanje ni priporočljivo.

Tunina že desetletja rešuje jedilnike študentov, športnikov, staršev v stiski s časom in še bi lahko naštevali, komu vse je ta ribja konzerva že pričarala krepko kosilo. Meso ene največjih rib na svetu je izjemno hranilno. Poleg lepe količine beljakovin namreč vsebuje tudi omega 3 maščobne kisline, vitamin B12 in druge pomembne snovi za naše telo. A prepogosto uživanje tune vseeno ni priporočljivo, pravijo strokovnjaki.

Po podatkih Združenih narodov tune predstavljajo kar 20 odstotkov zaslužka od vsega morskega ulova na svetu. Ena riba namreč lahko nahrani precej lačnih ust. A ker so na vrhu morske prehranjevalne verige (to pomeni, da pojedo mnoge manjše ribe, ki so pojedle še manjše živali), se pojavi problem zaradi njihove visoke vsebnosti živega srebra. Slednje namreč ni prijatelj našega telesa. Če ga zaužijemo preveč, lahko utrpimo hudo zastrupitev. Koliko tune je torej varno pojesti?

Ujeta na trnek bolj zdrava

Dnevni vnos te ribe ni priporočljiv. Sprejemljiva količina pa je odvisna od telesne teže vsakega posameznika. V povprečju naj nam ena konzerva tedensko ne bi škodovala, če seveda ne sodimo v še posebej rizične skupine, kot so na primer nosečnice, doječe matere in otroci. Po mnenju smo povprašali tudi slovensko certificirano nutricionistko Mojco Cepuš, ki pravi, da nobena količina živega srebra za naše telo ni dobra.

»Nekatere vrste tune vsebujejo manj živega srebra in jih lahko jemo bolj pogosto. Ribe, ujete na trnek, so zagotovo boljša izbira. A priporočila se med seboj razlikujejo, hkrati pa nikoli ne moremo vedeti, kakšno količino živega srebra vsebuje dotična riba, ki jo jemo. Zato naj bo uživanje tune prej izjema kot navada,« pravi nutricionistka. »Moj nasvet bi bil, da si tuno privoščimo do enkrat mesečno, na primer eno malo pločevinko,« še dodaja.

Tunini se torej za voljo zdravja ni treba v celoti odpovedati. Pomembno pa je, da smo pri uživanju zmerni ter pri izbiri konzerve pozorni na poreklo in način ulova.

Preberite še: Tedenski jedilnik: hitro in poceni, brez drame v kuhinji

Fotografija: Ilia Nesolenyi/Getty Images

Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed