Sawyer Hemsley in Jason McGowan, Crumbl Cookies: avtorja najbolj viralnih piškotov ta hip
Leta 2017 sta bratranca Sawyer Hemsley in Jason McGowan odprla prvo pekarnico v Utahu, in to v mestecu, ki je po velikosti podobno Celju. V njej sta pekla piškote, ameriške kukije s čokolado. Njuno podjetje Crumbl Cookies je bliskovito hitro raslo: zdaj ima več kot 900 franšiz po vsej Ameriki, lani se je razširilo še v Kanado.
Še preden sta se podala med piškote, sta se bratranca zavedala, da moraš imeti za nov posel odličen izdelek – in vrhunsko spletno podobo. Oba sta se dobro spoznala na spletne trende in družbene medije, oba sta rada pekla. Tako sta si nekega dne rekla: »Ustanoviva pekarno, v kateri bova pekla piškote.« Začela sta razvijati recepte, njune izdelke so pokušali sorodniki in znanci. Imela sta jasen cilj: spekla bosta najboljši kuki s čokoladnimi koščki na svetu!
Ko sta izpopolnila recept, sta za nekaj sto dolarjev najela prostore in sprva pekla samo eno vrsto piškotov. Beseda je potovala naokoli in kmalu se je pred njuno pekarno vila vrsta sladkosnedov, čakajočih na še toplo poslastico. In ker Sayer Hemsley obožuje družbena omrežja, je začel objavljati na spletu. Njuno spletno občinstvo je naraščalo, sčasoma sta osnovnemu piškotu začela dodajati še druge okuse.
Naredila sta še korak naprej: piškotke sta začela pakirati v rožnate škatle, ki so hitro postale zaščitni znak podjetja
Crumbl Cookies. Kar ni neka huda novost, kajti francoske in belgijske slaščičarne na podoben način v lične škatle pakirajo pisane makrone. Je pa novo to, da kupci lahko izbirajo posvetila in napise na škatlah, s katerimi presenetijo tiste, ki jim slaščico podarijo ob različnih priložnostih, denimo ob rojstnem dnevu, diplomi ali celo poroki.
Vsak teden na spletu
Bratranca sta našla še nekaj pristopov, kako privabiti kupce. Eden od njih je, da je vsak teden v franšizah na izbiro le osem (od skupaj več kot dvestotih) okusov piškotov. Dva od teh, s čokoladnimi koščki in sladkornim oblivom, sta stalnica, preostalih šest se spreminja. Minuli teden so bili denimo na voljo piškot s koščki polsladke čokolade in slanim posipom, karamelni toffee, piškot z okusom borovničevih palačink, tisti z arašidovim maslom, tak z metinim oblivom in piškot, v katerega so vmešani koščki slanih prestic.
Te okuse, spravljene v rožnato škatlo, vsak teden objavijo na spletu, in sicer v obliki priljubljenega posnetka unboxing, kar pomeni, da gledalci spremljajo navdušen klepet ob odpiranju škatle in okušanju piškotkov, ki so tisti teden v njej. Mimogrede: za naše pojme je crumbl cookie pravi velikan. Z njim bi se po našem mnenju zlahka posladkalo več ljudi, saj tehta prek 200 gramov in ima, odvisno od preliva, med 700 in 800 kalorij. Zato so v podjetju uvedli še pomanjšane, imenovane mini, ki tehtajo tretjino mase originalnih.
In kakšen naj bi bil okus?
Originalnih piškotov v Slovenijo ne pošiljajo, zato smo po enem od receptov, ki krožijo po spletu, spekli podobne, le da so bili mnogo manjši od ameriških bratrancev. Na videz so bili enako svetli kot tisti, ki jih hitro rastoče podjetje oglašuje po spletu, okus je bil prijeten in zelo maslen. Imeli so hrustljavo skorjico, tudi notranjost je bila fine, nikakor ne presušene strukture.
Po okušanem torej ne bi rekli, da so originalni piškoti nekaj revolucionarno novega, so pa bržčas bolj všečni od večine kukijev, ki jih prodajajo v (ameriških) pekarnah. In kar je pomembno: ob nakupu so sveže pečeni, marsikdaj še topli. Ter skoraj še pomembnejše: upoštevajo trende sodobnega časa, saj so na spletu prikazani s slastnimi fotografijami in posnetki, ki gledalce hitro pritegnejo.