Kako pravilno ravnati z ostanki jedi

Jasno, tu govorimo o čistih, nedotaknjenih ostankih jedi.

Te skrbno pospravimo v posodice (plastične, steklene), zapremo in čim prej shranimo na hladno, se pravi v hladilnik.

Pomembno je, da jih shranimo na hladno čim prej. Vse jedi so veliko bolj izpostavljene kvarjenju in delovanju mikroorganizmov v temperaturnem območju med 6 in 60 stopinjami, mikroorganizmi pa seveda najbolj ljubijo tudi nam najprijetnejše temperature – okoli 20 stopinj. Če jed pustimo več ur na sobni temperaturi, pustimo mikroorganizmom prosto pot, da si našo hrano prisvojijo.

Takole torej ravnamo: ko smo se najedli, počistimo po mizi, ostanke hrane preložimo v posodice in pospravimo v hladilnik. Umazani krožniki lahko počakajo kje v kuhinji, da se z gosti do kraja poveselimo, ostanki pač ne.

Kako z ostanki martinove pojedine?

Meso

Pečenega mesa ni težko porabiti. Lahko ga vtaknemo v sendvič za službeno malico ali v omako za testenine (dodamo še nekaj začimb, morda malce zelenjave), med solato za večerjo (odlično z endivijo in malo krompirja). S tem res ni težav. Vseeno, med recepti poiščite tistega z radičem. Ne boste razočarani.
Ostane nam tudi gosja ali račja mast, ki se je med peko nabrala v pekaču. Vse kajpada ne porabimo za zabelo mlincev. Mast najprej precedimo v čisto posodico, ohladimo, pokrijemo in shranimo v hladilnik. Tam, na hladnem, temnem, se obdrži celo leto, pogoj je le, da jo iz kozarčka vedno zajemamo s čisto žličko. Uporabna je za marsikaj, predvsem za peko pri višjih temperaturah, posebej okusen pa je pečen krompirček iz pečice, ki smo mu pred peko sem in tja povrhu kanili nekaj masti. Seveda, masti ene goske ni prav veliko, največ za majhen kozarček, zato z njo ne bomo pretirano škodovali zdravju. Sicer pa niti ni tako škodljiva, čeprav je živalskega izvora – delež nasičenih maščob v gosji ali račji masti sploh ni hudo visok. Vsekakor, pretiravanje ni smiselno, gre vendar za maščobo. Kakor pri vsem tudi tu velja, da je vsakega po malem ravno prav.

Mlinci

Mlince se da lepo porabiti. Potrebujemo le dobro ponev, na kateri mlince popečemo z različnimi dodatki. Večerja za enega ali dva je tako hitro nared. Na spletu sem našla imeniten predlog za gratinirane mlince z mletim mesom. Osnovni ideji sem dodala še zelenjavo in nekaj zelišč ter vse skupaj, kot so svetovali, zapekla v pečici. Dobila sem odlično glavno jed za celo družino.

Rdeče zelje

Ah, nesrečno rdeče zelje! Vemo, da je zdravo, da vsebuje selen in kopico mineralov ter vitaminov. Porabite ga v zelenjavni juhi ali enolončnici.

Foto: Thinkstock

Preberite še:  Mestni hladilniki, ki zmanjšujejo količine zavržene hrane in pomagajo revnim (video)

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Komentiraj objavo

Vaš E-naslov ne bo javno objavljen.