Odprta Kuhinja

Kako v restavraciji zavrniti hrano brez nevljudnosti

Odpri galerijo
A+   A-
Ni razlogov za slabo voljo.



Komaj ste čakali kosilo, usedli ste se v restavracijo, naročili jed z menija, predse pa ste dobili le krožnik razočaranja. Slaba jed za sestradan želodec je precej slab scenarij, a kljub slabi postrežbi še ni razloga za slabo voljo. Naj vam najprej svetujemo, kdaj lahko upravičeno zavrnete svoj krožnik. Tako se boste znebili slabe vesti in se samozavestno odzvali.

Jed, ki ste jo izbrali, ste naročili z namenom, da boste pojedli nekaj dobrega. Če ste prebrali sestavine, navedene na meniju, in način, kako so te pripravljene, ni nobenega razloga, da na mizo ne bi dobili tistega, kar ste naročili. A če jed ni takšna, kot je zapisano, se lahko pritožite in natakar bo najverjetneje jed odnesel nazaj v kuhinjo.

Če ste si privoščili zrezek, za katerega želite, da je še malce krvav, na krožniku pa vas je pričakal prepečen kos mesa, lahko jed brez oklevanja pošljete nazaj v kuhinjo. Prav tako lahko to storite, če je jed drugačne temperature, kot bi morala biti. Natakar bi vas moral razumeti, da ne želite jesti hladne jedi ali slabo poširanega jajca, prav tako jed lahko zavrnete, če je preslana. Da ne omenjamo, da lahko krožnik zavrnete takoj, če v njem najdete las ali kakšen drug tujek, ki ga tam ne bi smelo biti.

Svoje pravice poznate, zdaj pa moramo izpiliti le še način, kako boste to povedali natakarju, brez strahu, da ga boste užalili.

Bodite spoštljivi


Če ste razočarani nad krožnikom, še ne pomeni, da imate pravico biti sitni. V vsakem primeru boste v prednosti, če boste do natakarja prijazni in spoštljivi. Pokličite ga k mizi ter mu vljudno povejte, da z jedjo niste zadovoljni in predlagajte rešitev. Morda vam bo ponudil, da enako jed pripravijo še enkrat ali pa si boste izbrali kaj drugega z menija. V kateremkoli scenariju boste težavo lepše rešili s prijaznim dialogom.

Morda se motite vi


Če na mizo dobite slabo ali hladno jed, ne veste, kdo je kriv zanjo. Morda je bil kriv kuhar ali pa je težavo zakrivil prepočasen natakar. Nikar pa ne pozabite, da ste morda krivi celo vi. Seveda v primeru, da ne poznate jedi in je v resnici takšna, kot mora biti, kar pa vam žal ni po godu. V vsakem primeru ne okrivite takoj natakarja, saj vam bo ta v največjo pomoč pri menjavi krožnika.

Nikar ne vihajte nosu


Če vam vaša jed ni všeč, nikar ne bodite zadirčni in slabe volje. Nezgode in neprijetnosti se dogajajo in en ponesrečen krožnik še ne pomeni, da ste vstopili v slabo restavracijo. Morda bo jed v drugem poskusu popolnoma drugačna, zato se nikar ne prenaglite in ne odhajajte iz restavracije.

Opredelite problem


Ko boste želeli zavrniti krožnik, natakarju povejte, kje vidite težavo. Razložite, da je okus sestavine za vas premočan, da niste vedeli, da bo v njej koriander ali pa, da ste na katero izmed sestavin alergični. Prav tako ob zavrnitvi povejte, kaj pričakujete od naslednjega krožnika. Manj začimb, višjo temperaturo, morda celo drugo jed? Bodite specifični, saj bo tako osebje lokala najlažje ustreglo vašim željam.
Preberite še: Pet pravil, ki jih morate upoštevati, če v svoji shrambi ne želite vsiljivcev

Fotografija: Getty Images

Viri: The Thrillist, Lifehacker
Datum Objave: 18.2.2019 ob 11:02

Več iz te teme:

Naročite se na e-novice: