Fedora: slovensko vino z imenitnimi ilustracijami

Buteljke vin Fedora so prava paša za oči. Za vsako ilustracijo se skriva zgodba. To so naravna vina, ki zrcalijo odnos do okolja in ljubezen do ustvarjalnosti.

Nedolgo tega sta Mojca Tiršek in Valter Kobal v vinogradništvo zavila iz povsem drugih voda – on kot stilist in kostumograf sodeluje pri oglaševalskih potezah svetovno znanih blagovnih znamk, ona je bila vpeta v založništvo, hkrati pa je tesno povezana s književnostjo in strastno zaljubljena v ilustracije. »Leta 2015 sva od Valterjevega očeta v vasi Dolanci, ki je na pol poti med Krasom in Vipavsko dolino, začela prevzemati kmetijo. Lani sva na trg poslala prve steklenice,« je na prvem salonu naravnih vin, ki so ga pred nekaj meseci pripravili v šentiljski igralnici in hotelu Mond, pojasnila Mojca Tiršek.

Vin(ars)ka zgodba

Splet mode, umetnosti, književnosti, ilustracij in oglaševanja je tej novejši vin(ars)ki zgodbi narekoval prav posebno vizualno podobo, ki je nastala pod taktirko agencije Pristop. Ta z umetnostjo prežeta zgodba se začne že z imenom, kajti fedora pomeni klobuk, ki je postal že kar zaščitni znak Valterja Kobala. Da je v kleti Fedora doma tudi umetnost, je jasno že ob bežnem pogledu steklenic, na večini katerih blestijo natančno izdelane podobe spod peresa mlade ilustratorke Hane Stupica. Dokaz za to, da so njene vinske etikete postale kar prava umetnina, je tudi plaketa Hinka Smrekarja. To so Hani Stupici za ilustracije, ki krasijo vina Fedora (Tetoviranec, Snubec, Šepavec in Lovec), podelili na letošnjem Slovenskem bienalu ilustracije.

 

View this post on Instagram

 

Pinela on the roks. #party#fedorawines #greatcrowd #greatnight #pinela #happydecember#interriershowroom

A post shared by FEDORA WINES (@fedorawines) on

 

Fedora: pet-nat

No, nas pa je tokrat poneslo do poletno razpoložene steklenice, ki jo zaznamuje stilizirana podoba mornarja. »Vsaka ilustracija je nastala po neki zgodbi, ki se je zgodila v družini ali zaznamovala vaško življenje. Ta z mornarjem, ki ga je naslikal Matija Kocbek, vodja oblikovanja in inovacij na Pristopu, je nastala po prigodi Valterjevega pradeda. Ko je v Trst vozil vino, se mu je ob neki priložnosti v morje zakotalil sod. Tako je na steklenico penine, izdelane po naravni metodi, zajadral mornar,« opiše Mojca Tiršek družinsko legendo, ki je zaplavala na steklenico penine, izdelane po naravni metodi pet-nat, v kateri se prepletata sorti refošk in laški rizling.

Pet-nat je angleška okrajšava za postopek, ki ga Francozi imenujejo petillant naturel, kar bi v prevodu pomenilo naravni mehurčki. »To je najstarejša znana metoda pridelave penečih se vin. Vino brez dodanega žvepla se v steklenice pretoči pred končano prvo fermentacijo, zato se vrenje nadaljuje v steklenici, kjer se tudi tvorijo mehurčki. Usedline ne odstranimo, mehurčke pa na trg pošljemo že naslednje leto,« o nastanku lahke, naravnost poletne penine pove Mojca Tiršek.

Priporočamo še: Je čas za kavo ali džintonik? Naročite to pijačo, ki preseneča na Instagramu

Naslovna fotografija: Saša Hess/Facebook Fedora Wines

Špela Ankele
Špela Ankele

Novinarka in Kranjčanka. Obožujem gorenjske hribe in pisateljico Isabel Allende. Podnevi pišem, fotografiram in kuham, zvečer berem (kuharske) knjige.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed