Čisto preproste navade za bolj zdravo prehranjevanje v novem letu

Kako kaj vaše novoletne zaobljube? Ste se tudi vi zaprisegli k bolj vestnemu in zdravemu prehranjevanju?

Januar je čas novoletnih zaobljub in mnogi si ob prelomu novega leta obljubijo, da se bodo prehranjevali bolj zdravo. A čeprav bi si še tako želeli optimizirati prehrano, si včasih zastavimo preveč ambiciozne cilje, ki se jih je nato težko držati. In tako se nekje do februarja že spet znajdemo na stran poteh in pri starih navadah. No, razen, če se zaobljub lotimo malce bolj preudarno ter si pri njihovem uresničevanju pustimo malce rezerve. Z malimi koraki se pride daleč in spodaj naštevamo nekaj takih, ki se jih gre v novem letu gotovo držati.

Jejte zajtrk

Zajtrk je najpomembnejši obrok v dnevu in vitalnega pomena je, da ga zaužijete, preden začnete delovni dan. Tako boste zjutraj pognali svoj metabolizem in se izognili situaciji, ko nekaj ur po tem, ko ste vstali, na smrt lačni pograbite živilo, ki je pač pri roki. Navadno so to namreč kakšni piškoti, čokoladice in podobno, ki se jih v navalu lakote res težko izognete.

Odprite hladilnik še pred osmo uro zjutraj

Če boste hladilnik odprli takoj, ko vstanete iz postelje, boste precej zmanjšali možnost, da bi dobili sladkorno bolezen tipa 2. Raziskava, ki jo je Endocrine Society opravil na več kot 10 tisoč odraslih ljudeh, je pokazala, da so tisti, ki zajtrkujejo zgodaj zjutraj, imeli ves dan nižjo raven sladkorja v krvi, prav tako pa so imeli tudi manj težav z odvečnimi kilogrami.

Ne pozabite na probiotike

Ni potrebno, da začnete uživati prehranska dopolnila, je pa zelo zaželeno, da v svoje telo vnesete dovolj probiotikov. V reviji Nutrients namreč navajajo, da redno uživanje jogurta ali kefirja zmanjša možnost prehladov in skrajša bolezenske simptome v povprečju za dva dni oziroma jih zmanjša za okoli 34 odstotkov. Pri ljudeh, ki so redno uživali kefir, so ugotovili tudi nižji krvni tlak.

Pred obrokom popijte kozarec vode

Kozarec vode pred obrokom je eden najbolj učinkovitih korakov diete, je prepričana nutricionistka Ilana Muhlstein. Če pijemo premalo vode, bomo potrebo po njej večkrat občutili kot lakoto. Poleg tega voda tudi učinkovito zavzame prostor v našem želodcu, zaradi česar bomo pojedli manjše obroke.

Jejte z očmi

Pripravite jedi, ki so videti dobro, na ta način pa jih tudi servirajte. Na krožnik nadevajte manjše porcije, v veliko pomoč vam bo trik, da vse skupaj naložite na manjše krožnike. Izogibajte se do roba polnim skledam in pladnjem. Jejte počasi, pri tem uživajte in predvsem jejte čuječni, kar pomeni, da se osredotočite le na hrano. Ob jedi ne glejte televizije ali počnite druge stvari.

Preberite še: Nasveti strokovnjakov, kako prihraniti pri hrani, ko se je vse podražilo

Fotografija: PeopleImages/Getty Images

Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed