Kam je izginila: napake, ki jih naredite pri kuhanju špinače

Fotografija: misszin/Getty Imges

Špinača je polna vitaminov, folne kisline in drugih dragocenosti za naše telo.

Ta scenarij gotovo poznate: odločite se pripraviti špinačo, na pultu imate ogromno zalogo zelenih lističev, ki jih komaj spravite v prostornino ponve, da bi jo blanširali. Kar naenkrat pa listnati volumen izgine in ostane vam le za nekaj žlic zelene priloge. Kaj pri njeni pripravi delamo narobe?

View this post on Instagram

A post shared by @sauerkraut666


Kot piše kulinarični portal Mashed, marsikaj. Prva napaka, ki je ne bi smeli zagrešiti, se prične že v trgovini. Če jo nameravamo kuhati, izbira mlade špinače namreč ni najbolj primerna. Mladi lističi so odlični za presno uživanje, zaradi njihove krhkosti pa se pri visokih temperaturah celice v njih prehitro razbijejo in špinača tako postane sluzasta in uvela. Prav tako boste s toplotno obdelavo izgubili ogromno dragocenih vitaminov in mineralov, ki jih sicer Popajeva najljubša jed premore. Namesto mlade tako raje izberite bolj zrele lističe, blitvo ali zamrznjeno različico.

Izogibanje zamrznjeni špinači

Naslednja napaka je izogibanje zamrznjeni špinači. Že res, da radi kuhamo s svežo zelenjavo, a nežni špinačni listi v času potovanja od njive do naše kuhinje izgubijo kar nekaj vitaminske vrednosti. Zato je zamrznjena špinača priporočljiva izbira, saj je zamrznjena po hitrem postopku takoj, ko je obrana in tako ohrani vsebnost dragocenih snovi za naše telo.

Pozabite jo oprati

Drži, da na embalaži pakirane špinače velikokrat piše, da je že oprana. A za vsak primer je lističe pred pripravo vedno treba oprati. Tako se znebimo morebitnih ostankov zemlje, celo kakšne drobne žuželke, ki si je ne želimo na krožniku. Še preden pa se lotimo nadaljnje priprave, je ključno, da špinačo dobro odcedimo in osušimo. Tako preprečimo, da bi bila naša priloga preveč vodena in močnata.

Ne dodajate vitamina C

Bolj kot za napako gre tu za priporočilo, da špinačo na krožniku kombinirate z živili, ki so bogate z vitaminom C. Špinača namreč vsebuje lepo količino železa, katerega absorpcija v našem telesu pa je veliko bolj učinkovita, če zraven zaužijemo tudi omenjeni kisli antioksidant. Malce limone v špinačni jedi bo super!

Deloindom.si: Šparglji na vrtu: za dve osebi le 10 sadik

Količina špinače

Kot smo omenili že v uvodu, količina špinače ob toplotni obdelavi upade, zato moramo v lonec ali ponev vedno dodati dovoljšno količino. Za skodelico kuhane priloge potrebujemo vsaj 10 do 12 skodelic svežih špinačnih lističev. Če torej pripravljamo prilogo za štiri osebe, potrebujemo malce manj kot 40 skodelic špinače.

Pozabljate na cedilo

Če si želimo, da bi špinača ohranila kar najlepši odtenek zelene barve, hkrati pa nočemo izgubiti dragocenih vitaminov, jo lahko blanširamo s pomočjo cedila. Namesto da špinačo pripravimo na štedilniku, lističe raje stresemo v luknjičasto posodo in vse skupaj prelijemo z loncem vrele vode. Špinačo nato premestimo v ponev, dodamo smetano in začimbe in le še kratek čas segrevamo, da se okusi povežejo.

Preberite še: Tako pripravljeni šparglji so popoln obrok po prazničnem prenajedanju

Fotografija: misszin/Getty Imges

Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed