Najboljši nasveti za odlične jedi iz suhega fižola

Če imate doma zalogo fižolovega zrnja, je branje spodnjih vrstic skoraj obvezno! O tem, kam z njim, smo poklepetali z Andrejo Škrabec, avtorico knjige Fižol.

Fižolovo zrnje je vedno dobrodošla zaloga v shrambi. Nadvse priljubljena stročnica je zelo raznovrstna, hkrati pa tudi hranilna sestavina. »Fižol v zrnju je odlična izbira za uravnoteženo prehrano, izjemno primerna za hladne, zimske dni, poleti pa si večkrat privoščimo stročji fižol,« je prepričana tudi Andreja Škrabec, avtorica knjige Fižol ter prava strokovnjakinja, ko se nam porodi vprašanje o stročnicah. Nanjo smo se tokrat obrnili s prošnjo, da nam pomaga vrečko suhega zrnja spremeniti v odlično jed in postregla nam je z odličnimi nasveti. Preverite jih spodaj.

Kako sveže mora biti zrnje?

Preveč star in izsušen fižol ne bo tako okusen in tako hranljiv, saj sčasoma vsa sušena zelenjava izgublja hranljive vrednosti. Smiselno je, da fižol v tistem letu, ki smo ga pridelali, tudi porabimo oziroma da smo pri nakupu pozorni, da ne kupimo preveč starega in izsušenega zrnja. Naj bo staro manj od dveh let. Če je fižol star, se opazi pri namakanju, saj se tak fižol zelo nagrbanči in popije precej vode. Zelo dober je tudi še svež fižol v zrnju, ki ga oberemo tik pred popolnim dozorenjem. Jedi iz tako pripravljenega fižola so zelo okusne,  te stročnice pa nam tako ni treba predhodno namakati. Tudi kuhamo ga skupaj z ostalimi sestavinami, saj je čas kuhanja bistveno krajši.

Pločevinka?

Dilema, ali izbrati suh fižol v zrnju ali v pločevinki, niti ni dilema. Odvisno od časa in priložnosti. Ko imamo čas in želimo eksperimentirati z različnimi sortami fižola, je vsekakor boljša izbira suhega fižola. Takšen fižol tako skuhamo po svojih željah, dodajamo pa dodatke, ki jih izberemo sami. Vsekakor pa ne bo nič narobe, če sem in tja posežemo po fižolu v pločevinkah. Tu je izbira bistveno manjša, sorte fižola pa omejene, vendar so jedi ravno tako lahko zelo okusne. Vsekakor je fižol tako zdravo in polnovredno živilo, da je bolj pomembno to, da ga uživamo, kot da bi se mu odpovedali zaradi pomanjkanja časa za kuhanje.

Kako je z namakanjem?

O tem, ali vodo, v kateri smo fižol namakali, zavržemo ali ne, je možno prebrati veliko. Toliko, kolikor je glav, toliko je tudi nasvetov. Vsekakor drži, da se del mineralov pri namakanju izloči v vodo, hkrati pa se v to vodo izloči tudi nerazgradljivi sladkor, ki se imenuje rafinoza in ki poleg fruktoze in glukoze vsebuje tudi galaktozo, ki je naše telo ne presnavlja in je kriva za tako imenovano napenjanje. Odločitev je tako na nas: si želimo več mineralov ali manj napenjanja. Vsekakor pa proti napenjanju pomagajo tudi zelišča, še posebej lovor in šetraj, ki ju dodajamo k fižolu pri kuhanju. Drugače pa je s stročjim fižolom. Pri njem vode, v kateri se je kuhal, nikar ne zavrzimo. Ohlajeno lahko popijemo kot zdrav osvežilni napitek.

Kdaj soliti?

Fižol je treba soliti na začetku kuhanja, da se lepo presoli. Lepo osoljen in ravno prav kuhan fižol bo tako okusen tudi le v solati. Nekakšno pravilo je v vodo dodati čajno žličko soli za malce manj od polovice kilograma fižola. Nekateri ob kuhanju dodajajo tudi maščobo, recimo oljčno olje. Sama ga nisem nikoli dodajala med namakanjem ali med samostojnim kuhanjem fižola, ga pa dodajam pri pripravi jedi, saj lepo dopolni okus.

Pa druge začimbe?

Začimbe – vsekakor! Priporočila bi česen in čebulo, koromač, koriander, kumino, lovor. Pa dimljeno papriko v prahu, origano, rožmarin, timijan, žajbelj in peteršilj. Ne smemo pozabiti niti na šetraj, ki je nujen za kombinacijo s fižolom, pa luštrek tudi … Začimbe so tiste, ki postavijo piko na i dobri jedi, vsekakor je dobro, da jih dodajamo fižolu, ampak moramo biti pri tem pozorni, da kombiniramo pravilno, torej ne vse v isti lonec, ampak izberemo določene za določeno jed.

Tako kot začimbe tudi zelenjava doda svoj okus in obogati jed. Prava kombinacija dodatkov je vsekakor prava pot za dosego cilja – okusno in nasitno jed. S korenjem, koromačem in zeleno ne morete zgrešiti.

Priporočamo: Tako boste pripravili odličen prebranec

Temperatura?

Ključna je potrpežljivost. Fižol kuhamo na blagem ognju, le toliko, da vre, drugače bo razpokal. Jaz sem v povprečju kuhala namočen fižol približno 45 minut, je pa odvisno od starosti in velikosti fižola. Nenamočeno zrnje se kuha kakšno tretjino časa več. Počasneje, kot jih bomo kuhali, boljša bo tekstura fižola.

Preberite še: VIDEO: Rahli kolački pop-over – posladek iz testa za palačinke

Fotografija: Getty Images

Eva Natlačen
Eva Natlačen

Kuhinja je zame prostor, kjer se med kuhanjem lahko popolnoma sprostim in odklopim od sveta, obenem pa odlična kulisa za sproščeno druženje.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed