Za kuhanje fižola nikar ne uporabite tega lonca

To je način, da fižol pravilno skuhamo in shranimo, da je vedno na zalogi, hkrati pa za svoje telo naredimo nekaj koristnega in se izognemo konzerviranim izdelkom.

Ker te dni pospešeno kuhate našo najljubšo pašto fižol in druge jedi s to stročnico, smo pri fermentatorki Sunzani Kranjec, soavtorici priročne knjige Fermentiraj.si, brezglutenska akademija, poiskali namig, kako se izogniti konzervam in kako to sestavino skuhati, da nas ne napenja. Suzana se priprave v večjih količinah loti vsake toliko, saj, kot pravi, fižol rada uporablja na tisoč in en način. Ujeli smo jo ravno na večer, ko je pristavila velik lonec za mesečno zalogo.

Suzana Kranjec v svoji kuhinji, kjer nastajajo brezglutenske in fermentirane dobrote.

Fižol namakamo

Narava je poskrbela, da imajo zrna fitate in saponine, ki so naravna zaščita, da jih ne napadajo plesni in glive. Toda če ni dobro za glive in zajedavce, ni dobro tudi za nas, opozarja sogovornica. Zato moramo pred uživanjem odstraniti to zaščito, pri čemer pa si pomagamo z vodo. Tako je treba fižol najprej namakati, da razgradimo te naravne repelente, ki povzročajo napenjanje, celo prebavne motnje. Namočimo ga za 12 do 24 ur in vmes enkrat speremo. Še večji učinek bomo dosegli, če bomo vodi dodali droži ali kefirjevo vodo. Tako bo naše telo prejelo več vitaminov in mineralov, ki bi jih sicer nase vezali fitati in saponini.

Pozabite na ekonom lonec!

Kuhanje v ekonom loncu ni priporočljivo, saj z njim preskočimo vse pomembne korake, s katerimi si dodatno pomagamo, da nas stročnice ne napihujejo. Kako se pravilno lotimo vsega skupaj? Zrna, ki smo jih prej namočili, prekrijemo s čisto vodo in zavremo. Prvo vodo, v kateri je fižol zavrel, odlijemo, tega speremo z vročo vodo in posodo očistimo vseh pen, saj so, kot opozarja Suzana, polne saponinov.

Nato na fižol dolijemo vročo vodo, dodamo lovorov list, lahko tudi majaron, šetraj ali alge, ki prav tako nase vežejo fitate, in skuhamo do konca.

Še vročega naložimo v čiste steklene kozarce in tesno zapremo. Shranimo jih v hladnem in temnem prostoru. Tako nas bo počakal približno pol leta.

Suzani Kranjec lahko za še več namigov sledite na njenem facebook profilu Življenje brez glutena ali na istoimenskem blogu ter strani fermentiraj.si.

Preberite tudi: V Parizu na podelitvi knjižnih nagrad blesteli ti dve slovenski kulinarični knjigi

Naslovna fotografija: PicturePartners/Getty Images

Mateja Delakorda

Kuhanje, to so moji trenutki! Zvok sekljanja, cvrčanje olja, vonjave iz pečice, na mizi pa cvetlice.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed