Odprta Kuhinja

Podatek, na katerega bodite pozorni, ko kupujete ajdovo kašo

ni podpisa
Odpri galerijo
A+   A-
Ajdovo kašo kombiniramo z zelenjavo, gobami ali mesom; ker ne vsebuje glutena, jo lahko uživajo tudi ljudje s celiakijo. Kako dobro jo bomo skuhali, pa je odvisno tudi od tega podatka na embalaži.


Iz centralne Azije, od koder ajdova kaša izvira, so jo prinesli v srednjem veku, zaradi svojih imenitnih lastnosti, tako prehranskih kot pridelovalnih, pa se je hitro uveljavila. Uspeva tudi v neprijaznih razmerah na severu in je zelo odporna, za naš organizem pa nadvse koristna. Bogata je z beljakovinami, ne vsebuje pa glutena, zato je primerna za ljudi s celiakijo, s pridom pa jo na jedilnik uvrščajo tudi tisti, ki ne jedo mesa.
Priporočamo: Ajdova kaša z gobicami

V prehrani uporabljamo kašo, to so oluščena zrna, ter moko, iz katere pripravimo kruh ali žgance pa tudi vse vrste peciv. Sijajne so palačinke, ki jih namažemo z marmelado ali drugim sladkim namazom ali nadevamo s praženo zelenjavo, gobami in podobnim. Pri kruhu velja, da ajdovo moko mešamo z drugimi, a pravi mojstri ga znajo zamesiti tudi zgolj iz ajdove. Potrpežljive gospodinje skuhajo žgance iz moke, komur se zmeraj mudi, pa bo kupil instantne ajdove žgance, ki so narejeni v nekaj minutah.

Nakup: toplotno obdelana in neobdelana


Podobno velja za kašo, pri nakupu bodimo pozorni, ali je bila že toplotno obdelana. Takšna je namreč kuhana v nekaj minutah, in če nismo pozorni, se hitro razkuha in postane lepljiva. Zato je bolje, da kupimo neobdelano, ki bo kuhana v približno petnajstih minutah, a bo ostala čvrsta in tudi okus bo bolj izrazit.

Ajdovo kašo uporabimo kot prilogo ali dodatek namesto riža, krompirja ali testenin, uživamo jo večinoma toplo, lahko pa jo dodajamo tudi k solatam. Božanska je zapečena v pečici. (Foto: Guliver/Getty Images)
Ajdovo kašo uporabimo kot prilogo ali dodatek namesto riža, krompirja ali testenin, uživamo jo večinoma toplo, lahko pa jo dodajamo tudi k solatam. Božanska je zapečena v pečici. (Foto: Guliver/Getty Images)

Kašota: ko kašo kuhamo po postopku rižote


Sicer pa iz nje pripravimo številne izjemno okusne jedi, po postopku kuhanja rižote. Izjemno priljubljena je kaša z gobami, bodisi s šampinjoni bodisi z jurčki, kombiniramo jo lahko z različnimi vrstami zelenjave, denimo korenjem, grahom, cvetačo, brokolijem, porom, kar je pač sezonskega pri hiši, pa tudi na koščke narezanim mesom.

Kašoto, ta izraz se uveljavlja za jedi, v katerih riž nadomestimo s kašo, pripravimo na dva načina:

  • Kašo lahko stresemo k dušeni osnovi iz zelenjave, gob ali mesa, zalijemo z vodo, približno v razmerju ena skodelica kaše in dve skodelici vode, in počasi kuhamo, dokler se ne zmehča.

  • Lahko pa jo skuhamo posebej, precedimo in primešamo k osnovi. Če želimo, da bo jed bolj sočna, z zelenjavo dušimo tudi naribano bučko, narezan paradižnik ali paradižnikovo omako.


Je tudi pogosta sestavina krvavic, čeprav jo danes pogosto nadomestijo z rižem. Skuhamo jo lahko tudi v mleku, ji dodamo suho sadje in imeniten zajtrk je pripravljen.
Priporočamo še: Kaša: kako dolgo kuhamo posamezne vrste

Besedilo: Alenka Kociper
Naslovna fotografija: Irina Spirina/Getty Images
Onaplus.si: Ta rastlina odlično pomaga pri težavah z vnetim mehurjem (in drugih zdravstvenih tegobah)
Datum Objave: 1.9.2023 ob 08:09

Več iz te teme:

ajdova kašakašota

Naročite se na e-novice:

Odprta kuhinja
Odprta kuhinjaAvtor na portalu Odprta kuhinja