Odprta Kuhinja

Novi vodnik po slovenskih pivovarnah

Projekt goste spodbuja k obisku pivovarjev. (Foto: Rene Strgar/JR visuals)
Odpri galerijo
A+   A-
Projekt BeerPass združuje 15 pivovarjev, njegovo bistvo pa je spoznavanje različnih pivovarn in stilov te pijače ter obiskovanje Slovenije.


Minuli mesec, ob mednarodnem dnevu piva, ki je 4. avgusta, je Združenje pivovarjev Slovenije predstavilo projekt BeerPass, v katerega je vključenih 15 pivovarjev iz vse Slovenije.

»To je nekakšen vodnik, ki potrošnike vodi do pivovarn iz vse Slovenije in jim omogoča, da se spoznajo s pivi različnih stilov. Poleg tega potrošnike spodbuja k obisku glavnih zgodovinskih in naravnih znamenitosti krajev, v katerih so pivovarne, in tistih na poti do njih. To je edinstveni projekt, ki tako domačine kot goste iz tujine spodbuja, da obiščejo pivovarje na njihovi lokaciji, kjer lahko spoznajo njihovo pivovarno in raznolikost ponudbe piv,« nam je o novem načinu odkrivanja odtenkov slovenskega piva pojasnila Dea Zavadlav iz Gospodarske zbornice Slovenije, pod okriljem katere je Združenje slovenskih pivovarn predstavilo novi piv(ovar)ski projekt. Kot je dodala, se bodo lahko petnajsterici kasneje pridružili še drugi pivovarji in partnerji.

Projekt goste spodbuja k obisku pivovarjev. (Foto: Rene Strgar/JR visuals)
Projekt goste spodbuja k obisku pivovarjev. (Foto: Rene Strgar/JR visuals)

Kako BeerPass deluje


Pri vsakem od pivovarjev, ki so se že vključili, lahko kupite potnemu listu podobno knjižico. Ta omogoča štiri degustacije v izbranih pivovarnah, za ceno štirih vzorčkov jih lahko poskusimo pet. Knjižica omogoča tudi pokušino novitet ter popuste pri nakupu izdelkov iz darilnega programa vseh sodelujočih pivovarn. Za vse, ki se odločijo za zbiranje žigov v pivskem potnem listu, je na koncu predvideno še žrebanje za nagrado, in ta je, seveda, priljubljeni hmeljev napitek. Spotoma: v pivovarskem svetu je slovenski hmelj zelo cenjen.
Dolgo smo poznali zgolj pivo iz Ljubljane in Laškega, zdaj pa je na tržišču že mnogo okusov.

Za odgovorno uživanje alkohola


»Začetek tega projekta je za Slovenijo poseben mejnik. Čeprav je pivo pomemben del gastronomske in turistične ponudbe Slovenije, si z aktivnostmi projekta BeerPass želimo vlogo piva v slovenskem turizmu še dodatno okrepiti. Poleg tega želimo ljudem približati odgovorno uživanje alkohola, dvigniti kulturo pitja piva ter jih obenem spoznati s ključnimi slovenskimi turističnimi znamenitostmi,« je poudaril Andrej Sluga, predsednik Združenja slovenskih pivovarn.

Na Gospodarski zbornici Slovenije so nam postregli še z nekaj zanimivimi številkami. »Podatki Finančne uprave Republike Slovenije kažejo, da je bilo v letu 2022 v Sloveniji 99 pivovarn, ki so zavezane k plačevanju trošarine. Sem sodijo mala pivovarska podjetja, ki proizvedejo največ 20.000 hektolitrov, ter druga pivovarska podjetja. V zadnjih letih se število pivovarn giblje okrog sto,« je s hmeljem povezane zgodbe v številkah opisala Dea Zavadlav z gospodarske zbornice.

Slovenski hmelj je v pivovarskem svetu zelo cenjen. (Foto: Tadej Regent)
Slovenski hmelj je v pivovarskem svetu zelo cenjen. (Foto: Tadej Regent)

Priporočamo še: Najbolj preprosta metoda, kako olupimo bučo

Naslovna fotografija: Jure Eržen
Deloindom.si: Zakaj imeti ribo za hišnega ljubljenčka
Datum Objave: 29.9.2023 ob 07:09

Več iz te teme:

pivoBeerPassslovensko pivoslovenski hmelj

Naročite se na e-novice:

Špela Ankele
Špela AnkeleNovinarka in Kranjčanka. Obožujem gorenjske hribe in pisateljico Isabel Allende. Podnevi pišem, fotografiram in kuham, zvečer berem (kuharske) knjige.