Kako uporabljamo začimbe: osnove, ki jih preberite, še preden se lotite kuhanja kosila

Ne vseh hkrati! Naj se ohrani prvinski okus hrane, ki jo ta dodatek le dopolni. Začimbe različnih vrst naj uporabijo le poznavalci.

Za začetek ne preveč!

Za štiri jedce zadošča četrt čajne žličke blage začimbe za eno jed, pri ostrih sprva količino še zmanjšamo. Pravo mero določimo s pokušanjem, nikoli pa ni odveč kanček drznosti in inovativnosti.

Zrnate različice (poper, brin ipd.) in zelišča z voščenimi in trdimi listi (lovor, rožmarin, žajbelj)

Dodamo na začetku kuhanja, rezane, mlete začimbe in dišavnice z nežnimi svežimi listi (peteršilj, meta, bazilika, timijan, majaron ipd.) pa malo pred koncem.

Manj soli

Če uporabljamo začimbe in zelišča, jedi ni treba toliko soliti.

Ostre različice

Te pospešijo izločanje sline in drugih prebavnih sokov, povzročijo potenje, ki v toplejšem delu leta blagodejno hladi, v hladnem pa vzbudi občutek prijetne notranje toplote.

Cele

Cele se manj kvarijo kakor mlete. Aroma namreč na zraku izhlapi ali oksidira, kar z mletjem pospešimo. Najbolje storimo, če jih zmeljemo, zdrobimo, stremo, nasekljamo tik pred uporabo.

Shranjevanje

Shranjujemo jih v tesno zaprti stekleni ali kovinski posodici, v temnem, suhem in hladnem prostoru.

Trajanje

Začimbe po enem letu izgubijo pravi okus, vonj, se pravi aromo, in jih skoraj nima več smisla hraniti.

Zdravilni učinki

Začimbe nimajo le kulinaričnega pomena. Za marsikatero namreč obstajajo dokazi o koristih proti raku, saj večinoma vsebujejo močne antioksidante.

Za zimo

Cimet, muškatni orešček, piment in klinčki so začimbe, ki ogrejejo telo, zato ni čudno, da so glavne sestavine božičnih kolačev in piškotov.

Priporočamo še: Najbolj nor način za razkoščičevanje breskev, ki deluje

Naslovna fotografija: microgen/Getty Images

Deloindom.si: Kako pravilno očistiti kuhalno ploščo
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed