Enostavni prigrizki, ki jih je pametno vzeti s seboj, ko gremo v hribe z otroki

Ko se odpravljamo v hribe, poskrbimo za malico in »skrite zaklade«, četudi nas na vrhu v koči čakajo jota ter ajdovi žganci. Še posebno, kadar gredo z nami otroci.

Med hojo se potrebe po energiji povečajo, zaradi česar se moramo ustaviti in okrepčati s popotno malico. Predvsem otroci so veliko energije že porabili, zato mora malica zapolniti izpraznjene zaloge in poskrbeti za energijo po poti naprej.

Poudarek na živilih z nizkim glikemičnim indeksom

Malico sestavimo iz polnovrednih živil z nizkim glikemičnim indeksom. Beli kruh je manj primeren, saj se škrob hitro razgradi v glukozo, katere koncentracija naenkrat skokovito naraste nad dovoljeno mejo. To sproži delovanje mehanizmov, ki odpravljajo presežno glukozo iz krvi v energetske zaloge, največkrat v maščobne. Zato kmalu postanemo zopet lačni in brez energije. Kruh s kosmiči ali semeni, sadje, oreški ipd. pa se razgrajujejo počasneje, viškov glukoze v krvi ni, pač pa je telesnim celicam dostopna daljši čas.

Načrtovanje glede na dolžino poti

Kako boste obložili polnovredni kruh, je vaša izbira. Boste sestavili sendvič, ki je priročnejši, ali s seboj vzeli narezano meso in kocke sira? Če načrtujemo daljši izlet, otroci med potjo pogosto potrebujejo tudi nekaj prigrizkov, saj so njihove potrebe po energiji res visoke. Takrat naenkrat »gozdni škrat« skrije ob poti vrečko rozin, domače medenjake iz polnozrnate moke z arašidi in orehi ali žele bonbon s sladkornim posipom.

V stranskem žepu nahrbtnika pa naj nikoli ne manjka čokoladno mleko za takrat, ko nam je v hribih prelepo in se vračamo domov šele pozno zvečer.

Namigi za malico v hribih

    • Na trakove narezano meso hitro popečemo, solimo in ohladimo. Ovseni kruh namažemo s smetanovim namazom, obložimo s popečenimi kosi mesa, rezino sira, rezino paradižnika in listom solate.
    • Na rženi kruh z lanenimi semeni nanesemo namaz iz črnih oliv. Obložimo z rezino sira in nekaj listi sveže špinače.

Še več predlogov:

Preberite tudi: Cmoki: Testo in nadevi na pet načinov

Fotografija: Getty Images

Mojca Koman
Mojca Koman

Vsakdanje kuhanje je zame strokovni izziv, ker hrana je pač vir hranil, s katerim gradimo zdravje. Ta skupek vitaminov, mineralov, beljakovin ... pa gre seveda laže dol, če je zapakiran v okusno, dišečo in lepo jed, ki je hitro pripravljena. Vsekakor mi je vedno v veselje pripraviti takšen obrok, da sem z njim zadovoljna kot nutricionistka in kot mama. In jasno, da ga nič ne ostane.

Objava še nima komentarja.

Comments are closed